Hoi!
In augustus zijn wij van plan om een weekje naar Italië te gaan, waarschijnlijk naar Toscane. We zouden hier graag voor een week een vespa huren voor ons twee en daarmee rondreizen van dorp tot dorp Nu vroeg ik mij af of dit wel zal lukken met al onze bagage mee? We proberen zo weinig mogelijk mee te nemen, maar dan nog heb je toch wel wat mee he? Maar er zijn toch wel veel mensen die dit doen. Dus moet het wel mogelijk zijn. Wij vertrekken wel niet van huis met de vespa maar vliegen naar Italië en willen daar graag 1 huren.
Dus tips zijn zeker welkom!
Ook tips over mooie en interessante plaatsen zijn meer dan welkom! We zijn zelf nog nooit in Italië geweest (buiten Sardinië dan)
En iemand die weet of het goedkoper is om campings te doen dan hostels? Het zullen waarschijnlijk hostels worden (omdat we weinig willen meenemen op de vespa)
Net toevallig gedaan. Leuk, echt uniek om zo van dorp naar dorp te reizen. Er zijn ook diverse verhuurders. Wat je kunt doen is bij de verhuurder (een deel van) je bagage achter te laten. Maargoed, kan ook gewoon mee. Die vespa’s hebben zo’n bak achterop. Daar paste mijn rugzak met camera etc allemaal prima in. Dan kun je ook nog een backpack op je rug meedragen als het moet. Ik zou dan niet voor zo’n 60 liter ding gaan, maar voor een backpack die zittend ook nog past (kun je thuis alvast uitproberen).
Onze ervaringen zijn hier te lezen (wij hadden de vespa trouwens alleen maar 1 volle dag).
Er zijn trouwens ook veel campings waar de tenten al voor je klaarstaan (ook dat deed ik en schreef er hier over).