Italië | Korte video's

Een visuele reis door duizenden jaren Italiaanse geschiedenis. Van de vroegste sporen van Homo Erectus in Sardine tot de verfijning van de moderne Italiaanse keuken.

Elke korte video belicht een ander moment in de rijke culturele gelaagdheid van Italië.

Dit is Italië als levend museum, waar verleden en heden voortdurend in dialoog zijn.

Ik zal de video’s successievelijk uploaden. Veel kijkplezier.

1 like

In deze video reis ik door het ruige binnenland van Sardinië, op zoek naar de vroegste sporen van menselijk leven op het eiland. Ik bezoek een vergeten necropolis, verborgen tussen struikgewas, waar de doden al duizenden jaren geleden hun rust vonden.

Daarna sta ik bij de Dolmen Sa Covaccada, een indrukwekkend prehistorisch monument uit het vierde millennium voor Christus. Een stille getuige van een samenleving die onze voorouders eerden met steen en ritueel.

De tocht eindigt in de Corbeddu-grot, waar resten van de vroegste moderne mens van Sardinië werden gevonden: de sporen van Homo sapiens die hier meer dan 20.000 jaar geleden leefden.

Een reis langs plekken waar tijd lijkt stil te staan, maar waar de geschiedenis van Sardinië tastbaar wordt in steen, stilte en licht.

1 like