Istanbul reisgenootje gezocht februari 2011

Heey!
Ik ben van plan om in februari naar istanbul te gaan om daar een vriend op te zoeken. Ik weet nog niet voor hoelang. Maar ik vind het eng om alleen te gaan. Iemand zin om mee te gaan? :smiley:
Ik ben 19 jaar.
:dag:

1 like

Hey hallo globetrotter,

Ik kan je vertellen dat het helemaal niet eng is om alleen te gaan.
Ik ben zelf 2 x alleen naar turkije Antaya gegaan, heb er veel mensen ontmoet. De enige die ik ā€œkendeā€ was een jongen die ik hier 1x in nederland heb gezien op de begrafenis van mijn vriendin. Toen ik besloot daar naar toe te gaan, hebben we misschien een maand mail en msn contact gehad. Meer niet. Ik heb er erg genoten en heb het er heerlijk gehad. Zo erg zelfs dat ik voor een 2de x ben geweest. Als je het toch erg eng vind, hoop ik dat je toch een reis genootje vind…

hey kimball :slight_smile:
thanks.
maar ja ik denk ook niet dat t van mn ouders mag :wasted: (ik woon nog thuis…)

Hallo, Ik ben vorig jaar alleen naar Istanbul geweest om aldaar een vriend op te zoeken, het was niet eng maar wel vind ik het in zo een grote gevaarlijke stad voor een meisje? van 19 jaar vragen naar moeilijkheden. Mijn ervaring daar was dat Turken in hun eigen land stelen van de toeristen, een taxichaufeur ritselde 100 euro uit mijn handen en reed snel weg, ik stond bij de blauwe moskee zonder 1 cent op zak en wist nergens te pinnen. Ik ben wel van plan om nog dit jaar naar Istanbul te gaan om weer een vriend te bezoeken. Als het mag van je ouders wil ik je met goede afspraken wel meenemen. Groetjes, Angeline vrouw van 48 jaar.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er inderdaad niet bij stil heb gestaan dat je 19 bent. Ik ging dit jaar ook voor het eerst alleen en ik ben 32, sorry.
Logisch dat je nog thuis woont en dat je ouders dat misschien niet zo zien zitten. Ik kan ook alleen maar oordelen over mijn ervaringen in Antalya en niet over Istanbul. Ik heb beide keren echt helemaal geen problemen gehad, om het maar even zo te zeggen : geen problemen met geen enkele turk. Even voor de duidelijkheid : ik zat niet in een resort, dus moest uit mijn hotel om vertier te zoeken. Maar wel midden in de stad binnen de oude stadsmuren. Ik zou zo weer gaan !!! Wie weet…
Succes meid en ik hoop dat je van je ouders wel mag en kan gaan met een reisgenoot.

Ik was 18 toen ik alleen naar Istanbul ging om daar voor een half jaar te gaan wonen. Ik kon niemand en wist de weg niet maar heb het onwijs naar me zin gehad en het niet als onveilig ervaren. Ik ga nu nog regelmatig erheen dus als je een keer samen wilt reizen vind ik eht prima.

Het bepaald natuurlijk wel of je een man of een vrouw bent. Ik ben een vrouw en toch nog in Istanbul uit mijn handen 100 euro gestolen door een taxichauffeur.
Kan gebeuren dat weet ik en weerhoud mij niet om nog eens te gaan. Ik heb genoeg vrienden in Turkye en ga al jaren daar heen, gisteren zelfs uit Bitez gekomen, een heerlijke vakantie gehad.

Ik ben een vrouw. Natuurlijk ervaar je wat vervelende dingen van mannen als je er langere tijd bent als jonge vrouw maar dit ligt er ook geheel aan hoe je jezelf opsteld en hiermee omgaat. Als je een beetje turks kan wordt er al veel beter met je omgegaan (wordt je niet als toerist zijnde opgelicht) en turkse mensen zijn echt een heel vriendelijk en behulpvaardig volk.

Mijn ervaring in Turkye was en is nog steeds goed daarom was iedereen verbaast dat die taxi chauffeur met mijn 100 euro wegreed zonder wisselgeld te geven. Ach ja, twas gewoon pech hebben en als het erover gaat moet je hier in Nederland nog beter op je spullen letten.
Zelfs nu in mijn afgelopen vakantie lieten wij 2 tassen met gekochte kleding staan in een schoenenwinkel in Bodrum, na wat winkels verder kwamen wij erachter en zijn meteen teruggelopen naar de voorgaande winkels die wij bezocht hadden. bij de schoenen winkel kregen wij de tassen terug, hadden ze netjes bewaard achter de kassa.
Ik bedoel met deze berichten niets negatiefs mee, jij was op 18 jarige leeftijd wel erg zelfstandig en ik weet niet hoe zelfstandig de 19 jarige is.
Mijn dochter van 18 jaar is 1 maand alleen naar een vriend in Kusadasi geweest en heeft daar alleen met de scooter overal naar toe gereden en is veiliger dan hier in Nederland geweest.

Het leukste is dat wij lekker rondbabbelen maar niets meer van glitter hebben vernomen.

Haha, ja die zit vast al lang en breed in Istanbul :wink:

haha nee hoor ik zit er nog niet… ik weer alleen nog niet zeker of ik ga dat is het probleem. en ik ga sowiezo niet alleen. :wereld:

hoi,
leuk dat je naar istanbul wilt gaan.
ben zelf turks en ga in februari ook alleen naar istanbul.
ben ook nog jong (19) maar dit is niet mijn eerste keer dat ik alleen ga.
maar heb je het wel met je ouders erover gehad?
vinden ze het wel goed?

groeten,
hafize

Hallo!
Hoelang wil je gaan? Ik ben 18, dan 19 en wil ook naar Istanbul!
Ik zat te denken aan de carnavalsvakantie sinds ik gewoon naar school moet.
Hoe zit dat bij jou?
Groetjes!