Int. basis school

Vanwege arbeidsrelaties verhuizen wij naar Brighton.

Wij hebben een dochter van 9 jr die momenteel in NL Montesorri basis onderwijs volgd.
We zijn eigenlijk opzoek naar een Internationale Basisschool in Brighton (of omgv.) omdat we denken daarmee voor haar de drempel verlagen. Immers alle kinderen moeten wennen en omgaan met Engels als nieuwe en vreemde taal.
Maar bestaat er uberhaupt wel Int. Basisschool?

Onderwijs is voor ons een belangrijk punt, de woonlocatie passen wij daarop desnoods aan. Is het zo dat lokale ‘primaryschools’ postcode gebonden zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Niemand…?? Please…

Waarom neem je niet eens contact op met de Local Authority in Brighton.
note: vroeger waren de Local Authorities bekend als Local Education Authorities.

Misschien kunnen zij je verder helpen.

en dan naar beneden scrollen.

en dit is eenn lijst van primary schools die je gewoon van de Brighton city council site kan plukken.
http://www.brighton-hove.gov.uk/index.cfm?request=c1001684&action=dsp_lists&type=PR&desc=Primary

Ik weet eigenlijk niet of het postcode gebonden is. Maar wat ik wel weet, is dat het niet per definitie beter hoeft te zijn om naar een internationale school te gaan. Kinderen pikken sneller dingen op, dan je vaak denkt.
Wel goed kijken naar wat voor soort en raadpleeg ook het OFSTED rapport!

Oh, ik bedenk me net, dat volgens mij internationale scholen geen state-schools zijn en er dan wss een fee betaald moet worden.
Maar succes iig.