Flauwe kul dat toeristen twee keer betalen om met de plaatselijke munt, in dit geval in Cuba, te kunnen betallen:
men betaalt bij aankoop van CUCS en men betaalt bij terug wisselen van teveel gekochte CUCS bij de terugreis.
Derhalve open ik hier een markt voor de Cubaanse Munt, d.w.z. die CUCS.
Teveel gekochte cucs-bank-biljetten neme men gewoon mee terug naar Nederland; via internet verkope men deze aan Cuba-forum-leden hier en gewoon per post in een (bij hoge beragen aangetekende ) enveloppe à 0.50 €uro.
Trouwens Cuba’s "cucsbankbiljetten die men niet terug wisselt tegen €uro’s of Zwitserse Franken of dollars etc. ,“zijn in feite een gratis geldlening voor Cuba…”
Natuurlijk werkt mijn voorstel alleen maar tussen mensen die elkaar via deze website kennen en zij kunnen onderling de zaak afhandelen via persoonlijke e-mails.
Men moet er even diep over nadenken, maar het is mijnsinziens waar:
CUC’s die je bij vertrek uit Cuba niet omwisselt tegen €uro’s zijn in feite een gratis geldlening aan ALLE Cubaanse families…
Distinti Saluti vanuit Toscana, waar ik nou plotseling met mijn nieuw umts-gprs-mobiel-internet-systeem niet in de moderator-funkties van Wereldwijd.nl kan komen. Of heeft Bush II mij geblokkeerd omdat ik in feite in €uropa , ja Wereldwijd… een Cuba Ondersteunende Cubaanse CUC’s Bank (dus de COCC CUC’s-Bank )ben begonnen… Mij verbaast niks meer.
Ja, in feite hebben we nu een COCC-CUC’s Bank met een dependance in Nederland, in Spanje in Jerz de la Frontera en in Toscana…
Computers blijven mij verbazen.
In mijn verzameling Cubaanse munten ontbreekt een biljet van 5 Cuc’s . Het biljet mag beschadigd zijn. Ik bied 5 €uro.
Afhandeling via WW mail
(= e-mails via Wereldwijzer)
Voor verdere afhandeling :Klik op mijn ww mail onder mijn naam rechts boven.
Porto kosten zijn voor ontvanger (ik betaal dus de postzegel(s))
Dus inclusief porto kosten: 6 €uro ( ? ) voor één kleurrijk bankbiljet van 5 CUC’s
Biljet(ten), twee mag ook, gewoon als brief in een enveloppe versturen, misschien tussen twee ansicht kaarten, maar in een lekkere peperkoek (de biljetten wel in plastic s.v.p.) mag ook.
Distitinti Saluti
Arturo
Directore della COC-CUC-BANCA in Toscana
Als de vraag nu groter is dan het aanbod en het marktevenwicht verstoord wordt door economische terugloop… :dope: … kan ik natuurlijk altijd een biljetje meenemen naar Nederland volgende week en die daar op de post doen voor Arturo.
De COC_CUC-Bank heeft dus ook al een dependance in Guatamala,met koerier-diensten naar €uropa.
Kolbike heb je een bankrekening in Nederland ? Ik betaal nl. via internetbankieren en naar het buitenland geld overmaken is niet gratis.Men ziet: op alle manieren word je geplukt als je CUC’s wilt kopen.
Stop dat biljet van 5 CUC’s gewoon in een enveloppe en stuur het naar Italie.
(zie je postvak hier bij WW) zogauw het geld op je bankrekening staat.
Vervolgens is er ook nog WW mail via dit forum mogelijk.
Kolbite, dat enigszins door (rode Spaanse /Italiaanse wijn bevlekte, biljet van 5 Cuc’s is (zie jouw foto) nou is net wat ik zocht. Wat is het serie nummer ? . Ik bied 7 €uro.
Iedereen die 5 of ? €uro betaalt voor-een Cuc biljet van 5 Cubaanse convertibile Cuc’s en vervolgens dat biljet verbrandt, vernietigt, geeft een gratis lening van 5 euro aan ALLE Cubaanse families.
Ik kan mij geen mooier afscheid van Fidel voorstellen
Goed initiatief.
Op de volgende link staat de wisselkoers. http://www.banco-metropolitano.com/tasasn.htm
Ik raad mensen echter toch aan om restant in Cuba terug te wissellen.
Zijn er echter mensen, in of rondom Amsterdam die op Cuba vergeten zijn hun CUC’s om te wissellen daarvoor bied ik 0,75Euro per 1Cuc.
Groet,
Hendriques, http://cuba.multiforum.nl/
Heb ik mij nou vergist?
Ik lees bij banco Metropolitano:
EURO 1.13670 1.20729
Bedoelen ze nou dat je op Cuba voor één €uro 1.20 Cuc 's krijgt en dat je als je Cuc’s op Cuba omwisselt tegen €uro de waarde van een Cuc gelijk is aan 1.13 €uro ?
Als dat zo is, dan moet de minimumprijs voor een Coc-Cuc hier minstens 1.15 €uro zijn.
Mijn redenering was/is:
De bank op Cuba koopt één €uro voor o.83 CUC
dwz. 1 CUC = 1.20 €uro-
De bank op Cuba verkoopt één €uro voor 0.88 CUC
d.w.z. 1 CUC verkopen levert 1.13 €uro op
d.w.z. dan is één €uro dus 0.885 CUC
Mijn conclusie moet dus zijn:
de COC-CUC kost dus minimaal 1.13 €uro
Heb dus ergens de vorige keer een rekenfout gemaakt.
Trouwens 1.13 €uro voor een CUC is helemaal niet teveel: de koopkracht van één CUC op Cuba is immers groter dan van 1.13 €uro in €uropa.
Voor verbeteringen van mijn rekenkunst houd ik mij aanbevolen.
Distinti Saluti vanuit een warm Toscane, waar ik voor één capucchino nu twee €uro vijftig €urocent, dus 2.83 Cuc’s betaal. Voor dat bedrag kun je op Cuba een hele week koffie drinken. Dat bedoel ik met de koopkracht is daar groter.
Arturo
In-en Verkoopprijs van COC-CUCS is dus minimaal 1.13 €uro
Ai ai ai
En weer snap je het niet helemaal lijkt mij, je leest goed maar je conclusie is verkeerd om.
Ik blijf bij mijn bod iemand die meer bied kan dat natuurlijk melden.
groet,
Hendriques, http://cuba.multiforum.nl/
Een HOC-CUC à o.75 €uro is het omgekeerde van een COC-CUC à € 1.15
HOC = (alleen een ) Hendrikus Ondersteunde Cubaanse CUC
COC = Cuba Ondersteunde Cubaanse CUC munt
Om het anders te zeggen:
Ik roep alle €uropeanen op om door middel van het opkopen van Cubaanse CUC’s
(en die vervolgens te vernietigen, cq. terug te sturen naar de Cubaanse Centrale Bank), dank te betuigen aan Fidel Castro.
Deze handelswijze betekent voor ALLE Cubaanse families een gratis geldlening van €uropa aan Cuba.
Ai, ai ai, Hendrikus, je hebt mij echt niet begrepen.
Arturo… ik begrijp helemaal niets meer van jouw rekenkunsten. Maar dat geeft niet, je bent echt geinteresseerd in de 5CUC biljetten, dan neem ik er volgende week een paar mee naar Nederland … (vlieg wel via de VS, nu maar hopen dat ze deze biljetten niet vinden tussen mijn sokken… hahaha)
Kolbike, om mijn rekenkusten te begrijpen …, daar is hogere wiskunde voor nodig.
Mijn redenering : als een bank voor 1 EURO 1.13670 CUC’s geeft, dan is 1 CUC 1 gedeeld door 1.13 , dus €uro …
Als een bank diezelfde euro verkoopt voor 1.20729 CUC, dan is
1 CUC, 1 gedeeld door 1.20, dus €uro…
Als een appel de waarde heeft van vier peren,
dan is de waarde van één peer, een gedeeld door 4, dus 0.25 appel waard.
Waren die computers ook maar zo simpel als mijn rekenkunsten.
De eerste COC_CUC trans-aktie wordt op dit moment uitgevoerd:
…2 bankbiljetten à 5 CUC’s, dat is dus een paar, bevinden zich op dit moment in een paar sokken op 13 km boven de Atlantische Oceaan…