Informatie over Kefalonia gezocht

hallo,
wie kan mij informatie geven over kefalonia, wij zijn van
plan om in mei hier naar toe te gaan .

groetjes

Wat wil je weten? Als je je vragen specifieker stelt, kan ik je wellicht antwoord geven. Ik ben er een aantal keer op vakantie gweest en afgelopen zomer heb ik er gewerkt.

Vraag maar raak.

Gr Inge

hallo Inge,

ja, waar moet ik beginnen, ik wil alles weten hi, hi
Wij zijn van plan om naar Lixouri te gaan in hotel Kefalonia Palace voor
8 dagen, wij houden van leuke tochtjes maken op een scooter en een jeep, dus wellicht weet je leuke plekjes om te bezoeken.
het nderaards meer en de grotten gaan wij zeker zien.
Wel ben ik slecht ter been dus misschien moet je mij ergens voor waarschuwen.

alles is welkom,
alvast bedankt. ieffie

Kijk eens op de fraaie site van Ross Holidays bij Kefalonia.
Daar vind je heel veel informatie over het eiland en de bezienswaardigheden.
Het is een prachtig eiland en er valt heel veel te bekijken.

Hoi Ieffie,

Ik heb toevallig in Lixouri gewoond. Destijds werden de accomodaties door Sunrise aangeboden, maar ik meen dat Sunweb deze nu aanbiedt!?!
Een van de weinige touroperators aan deze kant van het eiland. de meeste zijn aan de andere kant te vinden.

Aanrader: auto huren bij Mercury-cars. Jullie hotel (en waarschijnlijk ook de reisorganisatie) werkt samen met dit verhuurbedrijf. Goede prijs, service en uitgebreide uitleg over de omgeving. Dit verhuurbedrijfje is aan de overkant van Kefalonia Palace.

Lixouri is leuk om 's avonds te bezoeken. Er zijn weinig toeristen, maar het leeft wel. Ga dan eens eten bij restaurant Ostria aan de boulevard. Daarnaast zit ook een leuk restaurantje; naam kwijt. leuk is ook om 's avonds de auto daar achter te laten en met de ferrie over te varen naar Argostoli. Laatste boot gaat oom 1.00 terug.

Aanraders: inderdaad grotten en meer, al is het meer leuker dan de grotten, het klooster van de heilige Gerasimos. Elke dag om 16.00 gaat zijn graf open en zie je z’n mummie.
Assos; mijn favoriete plaats op Kefalonia, Mirtos beach; prachtig strand, zoals er heel veel zijn op Kefalonia bijv. Petani beach. Fiskardo in het noorden; gezellig en jet-set-achtig.
De burcht van Agios Georgios; Ruine van een oud Middeleeuws kasteel

En bij jullie hotel: Xi-beach. Mooi strand met rood zand.

Gr Inge

Oh ja, nog een aanrdaer: koop ter plaatste de bekende reisgids van Kefalonia, geschreven door een Nederlandse. Ben even de naam kwijt, maar je herkent het door de Nederlande naam van de schrijfster.

Ingie,

bedankt voor de leuke aanraders, gaan we zeker doen en dan zullen we aan een weekje tekort komen.

groetjes