Informatie over camping Rio Vantone aan Idromeer

Beste mensen,

zoals allen heb ik een bepaalde vraag over Italie. Ik ben op zoek naar info over de camping Rio Vantone aan het Idromeer. Misschien ga ik daar de hele zomer werken, maar ik zou het leuk vinden eerst wat meer over de camping te weten te komen. Als iemand mij wat zou kunnen vertellen; héél graag!

Alvast bedankt!

Groetjes Annelies
mail s232717@student.windesheim.nl

hallo Annelies,
Ikzelf woon al 36 jaar aan het Idro-meer. Het is een mooie camping waar veel duitsers komen, daar de eigenaar een duitser is hoe de werksfeer er is weet ik natuurlijk niet,alleen uitgaan is een beetje moeilijk, er zijn geen discotheken in de buurt en de camping ligt 3 kilometer van het dorp.Verder is de omgeving heel mooi, met rondom bergen.Wij hebben hier een restaurant (ristorante “Holland”) en een kiosk aan het strand 2 kilometer na Rio Vantone.Mischien zien we je wel deze zomer ?roetjes Rita Haeseker.

Originally posted by anneliesboom@26-12-2004, 20:13:11
** Beste mensen,

zoals allen heb ik een bepaalde vraag over Italie. Ik ben op zoek naar info over de camping Rio Vantone aan het Idromeer. Misschien ga ik daar de hele zomer werken, maar ik zou het leuk vinden eerst wat meer over de camping te weten te komen. Als iemand mij wat zou kunnen vertellen; héél graag!

Alvast bedankt!

Groetjes Annelies
mail s232717@student.windesheim.nl **

Heey
ik ben vorig jaar op deze camping geweest, en dit jaar ga ik waarschijnlijk weer.
er is misschien voor jongeren op de camping zelf niet zo veel te doen. maar de jongeren zoeken elkaar wel op, 's avonds met z,n allen op het strand. ik heb gehoord dat de camping nu is veranderd, ook komt er een zwembad. ik heb echt een super leuke vakantie gehad!

Danke je voor je reactie Vantone! :smiley: Het zwembad lijkt me inderdaad mooi en ze zijn verder ook aardig aan het verbouwen he? Veel plezier deze zomer maar weer en wie weet tot dan B)

Hallo Annelies,

Wat voor werk ga je daar doen?
De beheerder is een duitser maar hij is getrouwd met een Nederlandse: Anouska.
Er komen veel duitser omdat het een AZUR camping is,
en dat is een duitse holding met wel meer dan 20 campings in
Zuid Europa.

Wij gaan zeer waarschijnlijk bungalowtenten verhuren op deze camping, er komt een nederlands gastechtpaar die het hele seizoen in één van de tenten de vakantiegangers begeleidt.
Wij gaan er 30 april naar toe om de tenten op te bouwen. Ze staan nu (nog) onder de naam www.vulcicamp.com op het internet.

Groeten uit Ruinen
Arnold Gall

Daar ben ik weer.
Het is nu definitief. We hebben het bedrijf met tentenverhuur aan het Idro meer overgenomen. De administratie draait dit jaar nog onder Vulcicamp maar vanaf volgend jaar is dat dus Proficamp. Gisteren zijn we bij de KVK geweest en vanaf morgen hebben we een rek. nummer bij de bank.
Een website gaat er natuurlijk ook komen maar dat besteden we misschien wel uit. Wij gaan zelf op 30 april en 1 mei met de caravan naar Camping Rio Vantone om een start te maken met het opbouwen van de 10 bungalowtenten.
Ook de caravan zal ingezet worden voor de verhuur. Het is een Hobby 540 UL uit 2001.
Dus als iemand belangstelling heeft?
Voorlopig is de website nog: www.vulcicamp.com

inge@familiegall.fol.nl
0522-471944
06-26796283

Om het verhaal toch even af te maken,

het eerste vakantieseizoen zit er (bijna) op.

Uiteraard hebben we enkele tegenslagen moeten doorstaan maar daar hebben de gasten gelukkig niets van gemerkt.

Over het algemeen kunnen we conluderen dat alles prima verlopen is.
Over het merendeel mooi weer dit seizoen met af en toe een knetterende onweersbui.
Vlak voor zo’n bui/storm is het wel een spektakel op het meer met de
cracks die juist dan gaan surfen.
De wind komt namelijk altijd voor de regen uit.
Vrijwel de hele camping loopt dan naar het strand
om te genieten van dit schouwspel.
Er komt dit weekend nog een grote groep uit Oostenrijk voor een surfcamp
bij Leo Meiseleder www.surfschuleidrosee.com.

Op maandag 19 september gaan we beginnen met de afbouw.

We zoeken voor seizoen 2006 nog een (vutters) echtpaar dat 4 1/2 maand
(1 mei t/m half september) voor ons het beheer op deze camping wil voeren.
Het liefst in bezit van een eigen caravan.
Wat we zoeken is een echtpaar dat zelf jarenlange
kampeerervaringen heeft,
die tegen een stootje kunnen,
makkelijk met mensen omgaan,
niet te gauw in paniek raken,
een aardig woordje Duits kunnen,
een beetje Italiaans zou ook wel handig zijn.

Het gaat om het ontvangen en wegwijs maken van de aankomende gasten, het onderhouden van de tenten,
met name na een storm de tentharingen nalopen.
het inspecteren van de tenten/inventaris bij vertrek van de gasten,
het aanvullen van de inventaris waar nodig,
contacten met de plaatselijke levereanciers,enzovoort.

Voor deze werkzaamheden krijgt u een onkostenvergoeding,
een reiskostenvergoeding en wij betalen voor u de seizoenplaats
op de camping, deze is naast onze receptie/informatietent.
Overige zaken kunnen we persoonlijk bespreken.

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@proficamp.com

Groeten van Inge Gall
Proficamp