In Memoriam Caro Nicola Calipari

In Memoriam Nicola Calipari.

De door een USA-patrouille doodgeschoten Italiaanse geheimagent Nicola Calipari, die met zijn lichaam de door hem bevrijde journaliste Giuliana beschermde, was niet zo maar iemand: sinds tientallen jaren was hij voor velen in Italie, voor zowel in het rechtse als als linkse deel, een held. Zijn dood in de vorm van vrijwillig een levend schild voor een andere te zijn is namelijk typisch voor hem en geeft zijn nobel karacter goed weer.

In 1994 bijvoorbeeld zorgde hij (zelf hetero) ervoor dat de lesbiennes, de homosexuelen, de transsexuelen en de bi-sexuelen een gratis telefoonnummer kregen om discriminatie, geweld etc. te melden en dankzij en via deze Caro Nicola Calipari hadden deze groepen een goede relatie met zeg maar de Italiaanse ordediensten en ook met justici. In een voorpagina artikel zegt de secretaris van Centro Gay dan ook:
“Calipari era un amico”, “Ha aiutato (heeft geholpen) la comunità omosessuale.”

Volgens de bevrijde journaliste is de gang van zaken als volgt:
Na verschillende Usa-controles te zijn gepasseerd (en gecontroleerd) stond op 700 meter afstand van de poort van het vliegveld, waar een speciaal vliegtuig wachtte, een Usa jeep (geen blokkade) op hun weg. Zij reden met gewone snelheid. Zonder waarschuwing werden ze beschoten. Haar ontvoerders hadden haar (en Nicola Calipari?)gewaarschuwd: “de Amerikanen willen niet dat jij Irak levend verlaat.”

(Zij , ik bedoel die journaliste, was/is, net als 78% van alle Italianen fel tegen die ,ook volgens de UNO, illegale en zogenaamde preventieve !!! oorlog.) Tweede ():
waar zijn trouwens die zogenaamde verboden massa-wapens van Saddam, die de “rechtvaardiging” van die illegale oorlog waren)

Het hoofdartikel van de rechts-liberale krant de Corriere di Siena heeft dan ook de titel:
Giuliana: “Forse ero io l’obiettivo”(Misschien was ik het doel)

Ik denk dat ook Nicola Calipari dat vermoeden had:
daarom wierp hij zich in de kogelregen van “bevriende”-soldaten(oh , hoe wrang , ook voor rechts-Italie, dat woord “vriend” hier) nee het woord huurlingen is hier beter passend, ik zeg: daarom wierp
Nicola Calipari zich onmiddellijk voor haar die hij ,
nu twéé keer…,
gered heeft.

Nobele Nicola Calipari: Je Rust in Vrede (Pace), maar dat kan alleen als ook wij de ware oorzaak van je dood weten.

Arturo