Graag zou ik aankomend april / mei 2011 naar San Francisco gaan. In Nederland heb ik een koophuis en om de kosten een beetje te drukken, zou ik graag in San Francisco op een huis passen. Ik heb verschillende zoekacties op google geprobeerd, maar zonder veel resultaat. Kent iemand goede (Amerikaanse) sites of heeft andere tips die van pas komen? Ik heb ook aan woningruil gedacht maar omdat het op zo’n korte termijn is, lijkt me dat nog moeilijker realiseerbaar.
Craigs List is volgens mij wel een goeie ja, hoewel daar niet altijd advertenties opstaan voor housesitters. mind my house is een soort van dating/matching site waar huisbezitters en aankomend housesitters elkaar kunnen vinden. Wie weet lukt het je daar om een plekje te vinden?!
Wij ruilen al jaren ons huis via www.holidaylink.com Ze hebben ook een lastminute lijst, als gast zou je er in ieder geval kunnen kijken? Als gast betekent kijken zonder specifieke gegevens als naam en adres.
Succes, Mary
Ik denk wanneer ik de websites zo eens bekijk dat het makkelijker te realizeren is om aan huizenruil te doen dan om alleen op iemand anders zijn of haar huis te passen.
Nog twee websites die interessant kunnen zijn voor huizenruil: Huizenruil.com of de Amerikaanse versie van die site: Homeforexchange.com.
Wat algemene informatie en links naar nog meer websites vind je op de website thuis in honder huizen.
Ik wet niet of je met “oppassen” gratis wonen bedoeld, daar heb ik ook een hard hoofd in…
Bedoel je gewoon voor de normale prijs een eigen appartementje onderhuren, kijk dan ook eens op http://www.airbnb.com/. Ik heb daar goede ervaringen mee en het voordeel boven craiglist, is dat het verhuur via de website gaat: de overboeking van het totale huurbedrag wordt door airbnb pas gedaan, 24 uur nadat je in het appartement zit. Kom je dus rare dingen tegen (bv appartement blijkt niet te bestaan, sleutel past niet, etc), dan neem je met hun contact op, krijg je je geld terug en proberen zij je zsm aan vervangende accommodatie te helpen.