Hebben mensen ervaring met/in Ierland? Ik heb momenteel een baan (in ieder geval tot en met juni), maar ik wil verder kijken dan Nederland. Ierland spreekt me erg aan, ben er ooit geweest en voelde me direct thuis. Wie kent mogelijkheden om hier voor een jaar (of langer) te werken. Het liefst geen links van werk-zoeksites, die weet ik te vinden. Ik zoek juist ‘kruiwagentjes’ die connecties hebben in Eire.
(Heb zowel activiteitenbegeleiding als jounalistiek gestudeerd, dus ik kan veel!)
Ik heb tijdelijk in Ierland gewerkt. Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent maar ik heb het idee dat ze een beetje een tekort aan nederlands-sprekenden hebben dus als je enigzins geschikt bent voor een (nederlands-talige) baan dan wordt je wel aangenomen.
Omdat je langer blijft kun je dus lekker eisen gaan stellen. Er zitten enorm veel (west) europese hoofdvestigingen van grote multinationals in en om Dublin.
Maar voordat ik verder ga praten, waar ben je eigenlijk naar op zoek?
(Oh en ik zou de site http://www.jobs.ie je toch willen aanraden. Dat is zeker een goede!)
Ik zit nu als aupair in Ierland. Dit is een goede mogelijkheid om voor langere tijd aan de slag te kunnen en ook meteen huisvesting te hebben. Tevens heb je ook voldoende vrije tijd (vrijwel altijd de weekenden en avonden) om Ierland te verkennen.
Jij zit nu nog in Ierland? Wellicht dat jij weet of er in je omgeving een centrum voor gehandicapten zit? Een soort van werkplaats voor minder-begaafden ofzo? Daar zou ik heel graag als (activiteiten/werk)begeleider willen werken. Maar of dit soort banen er dus zijn in Ierland? Ik kom ze op het internet niet tegen in elk geval.
Verder is het werken als aupair niets voor mij. Kinderen vind ik leuk hoor, maar niet 24 uur per dag… (of kun jij mij uitleggen dat het tóch heel erg leuk is )
Een beetje naar onder scrollen, en dan onder Ierland…
Tsja, tis misschien niet helemaal wat je zoekt (vrijwilligerswerk zover ik begrijp), maar wellicht een opstapje? Of wellicht weten zij nog adressen?
Een geweldige avontuurlijke uitdaging ligt klaar van mensen die altijd al in het buitenland hebben willen werken. Voor ons kantoor in Dublin zijn we op zoek naar Nederlandssprekende klantenservicemedewerkers. Natuurlijk is Engels een vereiste en je moet minimaal drie maanden beschikbaar zijn. Het werk is per direct en het zou meegenomen zijn als je ervaring hebt in Callcenters, Klantenservice, Kantoor ervaring en/of goede PC kennis hebt. HBO -en Universiteitstudenten zijn altijd welkom.
Voor meer informatie over de verdiensten, en accommodatie kan er contact worden opgenomen via [EMAIL=“werkeninierland@yahoo.com”]werkeninierland@yahoo.com