Beste backpackers,
Ik stel me even voor, Mijn naam is Olivier en ben een Belg van 24 jaar.
Tot nu tot ben ik nog niet buiten Europa geweest. Meestal Spanje en Frankrijk om te surfen.
Ongeveer Eind oktober vertrek ik naar Nieuw-Zeeland om daar een maand of 2 rond te trekken, nadien vlieg ik door naar Australië om daar ongeveer 3 maanden te vertoeven. Graag had ik Tasmanië er ook bijgenomen tijdens de 3 maanden daar in het verre down under. (nu we daar toch zijn) naar het schijnt is da echt de moeite.
Na deze 5 á 5,5 maanden had ik graag nog 2 weekjes uitgerust op de maldiven die omschreven worden als de parels van de Indische Oceaan.
De trip in Nieuw-Zeeland is al min of meer uitgestipeld, m.a.w. weet ik al ongeveer wat ik wil zien en doen. Ik ben niet van plan om alles grondig uit te stippelen want ik kan me nogal moeilijk schikken naar uren of datums. Heb gewoon geen zin om mij op te jagen tijdens mijn droomreis, alles opt gemakje dus maar dit neemt niet weg dat ik wel wil veel zien en doen.
Dus afwijken van de “uitgestipelde” trip is met veel plezier toegestaan.
Heb niet te veel luxe nodig maar af en toe mag dat wel. Tis bedoeling is low-budget maar niet te low ook. Ik ga er van uit dat wanneer je daar eenmaal bent zoveel mogelijk moet meepikken en niet echt op nen Euro moet kijken.
2 maand Nieuw-Zeeland moet volstaan denk ik om dit prachtige eiland te verkennen aan een rustig tempo.
Voor trip in Australië heb ik daarintegen nog niets uitgestpeld. Maak mij daar ook nie te veel zorgen in. Wel zou ik graag het Eiland Tasmanië verkennen. Kwestie van dit prachtig stuk natuur niet aan mijn neus te laten voorbij gaan.
Ook de steden boeien mij enorm en zeker om eens goe weg te gaan. Ik denk dat dit zeker welkom is na Nieuw-Zeeland. En tis gewoon leuk om in andere streken eens de Locals te ontmoeten. Toeren in de out-back komt ook zeker aan bod.
Na Australië zou ik graag op de terug weg één van de mooiste eilanden groep ter wereld eens besnorkelen. De bedoeling is tot rust te komen in misschien wat meer luxe voor we het hectische westen terug in duiken.
Op de Maldiven kan je snorkelen, duiken en alles wat met water te maken heeft. Er zijn enorm veel mooie kraalriffen en vissoorten aanwezig, en parel witte zandstranden en natuurlijk ook cocktails.
Deze trip zal ongeveer een maand of 6 duren. Heeft er iemand zin om mee te gaan kan je mij gerust contacteren.
Het hoeft daarvoor niet voor de volledige trip te zijn hé. Je kan altijd een deel meereizen en dan alleen of met iemand anders verder reizen.
Ik zoek liefst een partner(s) van ongeveer tussen de 20 en 30j die ook van plan is zoiets te doen, en nog niet te veel gepland heeft. (Gezien ik zelf nog nie te veel gepland heb is alles bespreekbaar voor de trip).
Iedereen kan mij contacteren op [EMAIL=“oli3vv@hotmail.com”]oli3vv@hotmail.com of via deze website.
Vele groetjes en hopelijk tot binnenkort,
Olivier