a.s. 12 september vliegen mijn vrouw en ik op Casablanca. Nu wil ik vooraf een hotel of bed and breakfast reserveren maar dit valt mij een beetje tegen tot nu toe. Op de diverse sites worden beoordelingen gegeven die erg uiteenlopen.
Graag willen we een plekje waarbij het strand en centrum op loopafstand blijft.
Hoi, hotels in Casablanca vallen over het algemeen wat tegen volgens mij… Wij sliepen er in hotel Transatlantique en dat was niet geweldig. Ik zou je aanraden in Casablanca een wat duurder hotel te nemen, dan is de kans denk ik groter dat het een goed hotel is. In de buurt van het strand ben je absoluut niet in de buurt van het centrum, dus combineren wordt lastig.
Laat je leiden door je doel in Casablanca. Op doorreis gewoon in het centrum verblijven ivm vervoersmogelijkheden, om te relaxen aan het strand verblijven. Er zijn niet zoveel bezienswaardigheden in Casablanca en vanuit elke hotel kan je gewoon met de taxi naar de moskee (die wil je vast zien). Volgens de recenties op vakantiereiswijzer.nl is Hotel Suisse aan het strand wel OK… gaan ook veel reisorganisaties heen.
Veel plezier!
Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.
ik ben net terug, ik heb ook via casablanca op marocco gevlogen. en idd er is in casa niet al te veel te zien, maar is wel een relaxte stad. de combi strand en centrum is moeilijk. voor een goed strand moet je niet in casablanca zitten. ik heb in hotel oued-dahab gezeten. maar dit is een goedkoop, ziet er niet uit backpackers geval. Maar met hele goede service. dit komt omdat ze om de hoek een "echt 'hotel hebben. die heet Hotel Guynemer. ff googlen voor de plaatjes. ik ben daar ook binnen geweest en zag er goed uit. ook een aantal nederlanders gesproken die het een prima hotel vinden. de service is geweldig. ik zat alleen maar in die backpackers, maar die kon ik van te voren reserveren en daarbij hebben ze een pick up dienst vanaf de airport. er stond daar dus een mannetje met een briefje met mijn naam snachts op me te wachten. het ligt centraal, alles op loopafstand, de moskee is iets verder maar ook te doen. anders zijn de petit taxis echt een uitkomst. kost je weinig en je bent er zo.
website voor je gevonden:
Inderdaad, hotel Guynemer, daar heb ik ook veel positiefs over gelezen. Wij wilden toch een luxer hotel, maar achteraf had ik wel spijt, want het was helemaal niet luxe.