Hond mee naar hawaii

Hallo, ik ben Loes en wil met mijn Tibetaanse Terrier op vakantie naar Honolulu Hawaii. . .

Wie kan mij vertellen, hoe en wat ik hiervoor moet doen. . . .

Welke inentingen er verplicht zijn, hoe ik hem mee kan nemen, informatie vind ik moeilijk te vinden actueel op het net . . . .

Mag mij een privébericht sturen.

Informatie is heel makkelijk te vinden.

Je hond mag de USA in met speciale voorwaarden maar voor Hawaii zijn deze nog veel strenger. Lees alles maar precies door op bovenstaande pagina’s!

Het vergt veel voorbereiding en je moet sowieso een keer naar de US omdat je hond eerst een bloedtest moet ondergaan in Kansas of Texas. Want je mag pas Hawaii in als deze bloedtest ouder is dan 120 dagen (maar niet ouder dan 36 maanden). Dus je zal eerst in Kansas of Texas die bloedtest moeten laten doen, 120 dagen minimaal wachten en dan kan je pas Hawaii in PLUS alle andere additionele eisen die heel streng zijn! Als je nl. aan alle eisen voldoet en je bent op tijd bij het check up kantoor op de luchthaven in Honolulu (uiterlijk 16.30) dan kan je hond gelijk mee. Voldoe je niet aan de eisen dan moet je hond 120 dagen in quarantaine voordat je hond Hawaii in mag.

In het kort komt het er op neer dat er zoveel eisen zijn en termijnen dat het makkelijker en simpeler is om je hond even te laten logeren bij familie of een dierenhotel als je op vakantie naar Hawaii gaat.