Hallo!
Mijn vriend en ik gaan van de zomer rondreizen in zuid thailand. Nu ben ik aan het kijken wat de beste manier is om te reizen van krabi naar Chumphon, echter het enige wat ik kan vinden is een busreis die hier 8 uur over doet. Als ik op de fora ga kijken zie ik alleen info over Chumphon naar Krabi.
Nu vraag ik me dus af wat de beste manier is om te reizen van Krabi naar Chumphon.
De reden dat we hebben gekozen voor Chumphon is omdat we vanuit daar doorreizen nar Koh Tao. Als iemand een andere locatie aanraadt dan hoor ik dit graag!
Onze reis:
Aankomst Phuket en gelijk door naar
Koh Phi Phi 2 nachten
Krabi 5 nachten (we willen graag een jungle excursie boeken, maar eigenlijk geen standaard iets, Iemand tips…?)
Chumphon 1 nacht ivm reizen
Koh Tao 4 nachten
Koh Samui 2 nachten
Bangkok 2 nachten (dit moet ivm nachtvlucht terug)
Jera5, voor zover ik weet, is reizen vanaf Krabi Town naar Chumphon alleen mogelijk middels vervoer over de weg. Krabi ligt niet aan een spoorlijn. Het heeft wel een vliegveld, zelfs internationale vluchten zijn hiervandaan mogelijk. Maar ik weet bijna zeker, dat er geen rechtstreekse vluchten van Krabi naar Chumphon zijn. Dan zou je bijvoorbeeld eerst van Krabi naar Bangkok en vervolgens weer richting Chumphon moeten vliegen.
Dus rest de bus, de minibus, taxi, auto met chauffeur of een auto huren dunkt mij. Reizen per bus is dan waarschijnlijk de voordeligste optie. Succes met de verdere planning en een fijne vakantie gewenst.
Per bus, er gaan continue bussen naar Bangkok, kun je in Chumpon uitstappen. Of de Lompraya service, die organiseren de hele trip naar Koh Tao voor je.