Hluhluwe NP

Graag zou ik willen weten of je in Hluhluwe NP zelfstanding kan rondrijden of dat je dit beter georganiseerd kan doen omdat je dan meer dieren zult zien.

Is de afstand vanaf JB naar Hluhluwe in één dag te doen (ook als je s´morgens nog de auto moet afhalen).
Mocht dit teveel zijn op één dag dan hoor ik graag een tip voor een overnachtingsplekje onderweg.

Liza

Ja is te doen om dit in 1 dag te rijden, van Joburg is het ongeveer 6 a 7 uur rijden,… EN ja je kan daar zelf ook rijden. Langzaam rijden en goed kijken, ook een Ranger weer meestal niet waar het wild zit. Afwachten en geluk hebben.

Hoi, JB naar HluHluwe lijkt mij nogal ver. Meer dan 500 km, volgens Google maps, is in Afrika moeilijk in een dag te halen. Zeker als je net van het vliegveld afkomt, moet wennen aan links rijden en het typisch afrika rij gedrag (regelmatig een snelheidscontrole, mensen op de weg) en het feit dat een AFrikaanse snelweg niet hetzelfde is als die in Nederland. Is er een reden dat je zo snel in HluHluwe wilt zijn?

Hluhluwe zelf is overigens wel heel overzichtelijk en goed zelf te doen. In 1 dag hebben we daar, terwijl we zelf reden, olifanten, giraffes, zebra’s en krokodillen gezien. Wij hebben overigens ervoor gekozen om in het Kruger park wel met een game drive mee te gaan, omdat dat veeel groter en uitgestrekter is. En het daarom handiger is als je gebruik kunt maken van het “informelegamedrivechauffeurnetwerk”, wat precies weet waar bv de leeuwen liggen.

Ik denk dat het beter is om een overnachtingsplekje te gaan zoeken tussen JB en Hluhluwe.
Iemand een suggestie?

Hoe kom je aan iemand van het “informelegamedrivechauffeurnetwerk” in Kruger.

Liza

Als je een game drive maakt (vaak te boeken via je hotel - die kennen de betere chauffeurs;-)) en het is een ervaren chauffeur - heb je al meteen je lidmaatschap te pakken. WIj hebben een rit vanuit Hazyview gemaakt en een vanuit Phalaborwa - en je merkt dat de chauffeurs/gidsen dan veel informatie uitwisselen. Zo hebben wij “onze” leeuwen uiteindelijk gevonden bij een klein stroompje tegen de grens aan. Daar waren we niet gekomen als de gids niet gehoord had dat ze daar lagen.

In Piet Retief heb je prima hotels om te overnachten, het is alleen nog niet zo heel ver van Johannesburg. Wellicht zou je wat verder kunnen raken op je eerste dag. Probleem is: Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij zijn er gigantische wegwerkzaamheden op de weg van Johannesburg-Ermelo-Piet Retief. Wie weet kan je beter omrijden via Sanderton en Vryheid, daar kan je ook prima overnachten.

Inderdaad de werkzaamheden zijn er helaas nog steeds. Binnen door is beter, maar duurt ook langer. of van Ermelo via de N11 dan via Utrecht, Vrijheid weer verder.

kijk even op www.sleeping-out.co.za of www.safrinos.com voor b&b Dan rij je door de Battle fields, veel historie daar,

:zon02:

Hoeveel uur is het rijden van JB naar Piet Retief?
Liza

ongeveer 3