Ik volg het nieuws hiervandaan,op 4000 km afstand.
En ik schaam me,dit is echt Nederland op zijn smalst;alles struikelt over elkaar,jullie moeten toch ook je bedenkingen hebben wat er gebeurd.
Jullie scoren er echt niet mee in het buitenland.
Ja ik vind het ook belachelijk voor woorden! maar dat vond ik ook al toen Taida Pasic het land uit moest, terwijl ze binnen 2 maanden haar examen zou kunnen doen…
Vanuit hier zie ik het als eigenbelang,lijsttrekker worden.
Zie het ook anders;de visumanvraag verscherpt ze,met de nodige traagheid bij de IND.
Honderden vrouwen en turkse vrienden zitten jaren in twijfel qua afwachting goedkeuring.
Dit kan dus in 2 dagen tijd.
Waar zijn ze bij de VVD in godsnaam mee bezig?
Vooral door gaan zo,staan we qua asielbeleid en aanvraag zo lekker in aanzien in de rest van de wereld.
Wij in België zitten op dit moment met de naweeën van een roofmoord(Joe Van Holsbeeck werd vermoord door een pool voor zijn mp3-speler) en vorige week was er een racistische dubbele moordpartij in Antwerpen (hierbij werd ook nog een turkse vrouw waar gewond) door een 18 jarige belg. Deze feiten gebeurden door moordenaars die hun hopelijk zware straf niet zullen ontlopen.
Wat er zich op dit moment in Nederland afspeelt met Hirsi Ali lijkt van hieruit meer en meer op een politieke afrekening. Ik zag die minister Verdonk zich gisterenavond in alle bochten wringen tijdens een vragenuurtje in de 2é kamer(of zoiets)
Ik denk dat er in elk land wel zo’n zaken gebeuren waar men als inwoner van dat land niet fier op is naar het buitenland toe. Als burger is daar maar 1 antwoord op, in het stemlokaal tijdens de verkiezing.
Maar als mijn buurman deze ‘leugens’ aanvoert tijdens zijn naturalisatie/vluchtlingen status/verzoek dan is het ook gedaan! Je kan en mag hier binnen komen en gewoon op eigen naam en gegevens!
Als ik lieg krijg ik ook straf toch.
Ik zeg niet dat dit alles zo streng zou moeten zijn, was het met de situatie van Taida ook niet eens. Toen Gumus terug moest na jaren werken en eigen zaak ed vond ik het ook unfair. Maar…als Achmed eruit moet omdat hij niet Achmed heet maar Gumus…Ja dan moet dat ook op hoger niveau!
Maar het is nederland op zn smalst dat blijft… (maar niet als uitzwaaien bedoelt, voor het verkeerd word opgevat!)
Ben ook Belg en heb gisteravond het debat in de Tweede Kamer tot na middernacht gevolgd. Deze kwestie is naar mijn mening een gevolg van het politieke opbod, ‘om ter strengst tegen migranten-asielzoekers-islam-terreur’, waarbij dit alles in één adem wordt genoemd. Rita Verdonk beseft het blijkbaar niet, maar je kan op dit gebied niet winnen van populisten en demagogen zoals Wilders.
Hier in België is het net zo. Er is een partij, Vlaams Belang, die een demogisch discours hanteert en elk crimineel feit waarbij een allochtoon betrokken is uitvergroot. In plaats van mee te gaan in het opbod, zouden ernstige politici beter de onderliggende problemen aanpakken met een gelijke kansenpolitiek én tegelijk inderdaad een daadkrachtig beleid voeren tegen criminaliteit.
Ik vind het goed dat ze eruit word gezet (om het maar zo te zeggen)…wie liegt, wie niet deugt verdient het om gestraft te worden…Nu bewijst rita verdonck zich wel door Bij haar punt te blijven…Go Rita!!
En zoals ik vanmorgen op de radio hoorde…‘‘Maar ze is een slimme vrouw,inteligent etc.’’ NOU EN??Hoeveel mensen komen nederland niet binnen of worden eruitgezet…Ook tussen deze mensen zitten mesne die slim zijn…
Snap niet hoe dit weer heeft kunnen gebeuren/…Er moet toch maar eens een beter systeem komen voor dit soort mensen…Baaibaai zwaaizwaai hersi ali!!!
Oke dit is groot in nederland echt overal waar je komt wordt erover hirsi ali gepraat.
Dit is mijn mening erover:
Oke liegen is fout en daarvoor moet ze gestrafd worden en ze heeft er voor gekozen om vroegtijdig de tweede kamer te verlaten.
Maar om haar nederlandse staatburgerschap af te pakken.
Kom op waar zijn we mee bezig. Dit vind ik een te grote straf.
Zeker omdat ze nu al jaren in nederland woont en ze heeft recht toe recht aan gezegd dat ze gelogen heeft.
Ik vind dat minister Verdonk een te groot besluit neemt zeker in zo korte tijd.
Zeker toen tijdens de overstap van de PVDA naar de VDD kwam al een deel van die leugens naar boven.
Zal Zalm gelijk krijgen kunnen wij een vrouw zoals hirsi ali niet aan in nederland???
Wie weet.
Oke wat ik wel weer raar vind is dat alle politieke partijen hier over vallen.
Hebben ze niet met zijn alle positief gestemd op ons beleid???
Misschien doet Verdonk dit wel voor de aandacht om het zomaar te zeggen, of juist niet.
Het zal ook een moeilijke beslissing wezen.
MAar neem er de tijd voor en overweeg alles, zou ik zeggen.
ik vind ook dat ze niet langer in nl mag blijven. liegen hoort nu eenmaal niet, ook niet als je in de 2e kamer zit.
ik vraag me af hoe zo iets kan gebeuren?
ik vind het eigelijk te belachelijk voor woorden, hoe diep kunnen we nog zinken zeg?!
als zij nu mag blijven, kan je straks niemand meer weigeren, zou een beetje unfair zijn!
Zoals ik het begrepen heb is ze (H.A.) gewoon volgens de regels van de wet behandeld, als je het nederlanderschap verkregen heb op basis van valse gegevens wordt dit je weer afgepakt. Lijkt me redelijk simpel en terecht. Dit heeft niets met een beslissing van R.V. te maken. Wel schijnt het zo te zijn dat je het dan weer opnieuw aan kan vragen, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Eén keer liegen over zulke belangrijke informatie en betrapt worden? Ajuu Paraplu, wegwezen.