@Maffi, op de valreep : je scoort het punt want Schotland is geen land in de betekenis ve souvereine staat, het is idd deel vh Verenigd Koninkrijk.
Iemand die het punt wil inkoppen kon hier op inspelen, maar ik vermoed dat niemand dit opnieuw ten top wil drijven…omdat hierover op WW een hele heisa is geweest bij de WW-Fotoquiz waarbij zelfs geband werd/is. Hier is het louter spel, daar was het wel degelijk een prijzenspel. Nochtans proberen we het ook hier zo correct mogelijk te spelen. Velen zullen ook wel begrijpen dat in ons enthousiasme het antwoord te hebben gevonden al eens iets over het hoofd wordt gezien bij het antwoorden. Het is maar entertainment, dus kunnen we al eens soepel zijn voor mekaar, maar gelet wat ivm Schotland op WW heeft plaatsgehad vroeg dit om correct te zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Schotland
Punt wordt toegekend.
Afgesloten opdat het weer niet opnieuw begint, trouwens het antwoord is nu helemaal volledig en correct.
@Stancy: Ik kende die discussie niet, maar ga hem zeker lezen. Bedankt voor de tip! Wist ook niet dat als je om een “land” vraagt, dat je bedoelt “souvereine staat”. Dat weet ik nu dan:vak01:
Japan : Taiji op het punt van Kii-schiereiland op het eiland Honshu ten Zuiden van Kyoto op 6u van Tokio.
Taiji…bleef lang verstopt voor de buitenwereld door een gecamoufleerde weg er naar toe. Taiji visserseiland ivm slachten en verkoop van walvisachtigen o.a. dolfijn, bultrug, …
Ik weet waar die staat(zonder te spieken),maar ik kan niet op de naam komen,of ik moet google raadplegen?
Staat dit speciaal gebouw in Kuala Lumpur Azie?
@georgessiam: …dat is toch niet spieken…je gekende gegevens vervolledigen want je zit juist…zou het vlug doen…zoniet wordt het een inkopper voor iemand anders.
Uiteraard mag google zelf wel gebruikt worden, maar ik wil voorkomen dat mensen de URL in google images of tineye gaan invoeren om zo het plaatje binnen enkele seconden te raden
@duchgirl: …de een gebruikt zoekmachine(s) , een ander niet… Het uitsluiten, zal niet kunnen voorkomen worden: daar is geen controle over. Met gewoon de elementen vh zoekplaatje te ontleden en gewoon te googlen met een goede zoekterm kom je meestal véél verder dan met Tineye …
Dat is zeker waar, maar ik hoop dat mensen het spelletje zodanig leuk vinden dat ze niet gaan “valsspelen” door direct de URL in een omgekeerde zoekmachine te voeren, dan gaat de lol er voor anderen snel af denk ik. En ik ben het met je eens. zonder Tineye te gebruiken, vind je het plaatje vaak beter.