Het Grote Zoekplaatjestopic

Is het Romeins? Of juist niet?

Is het toevallig Le grotta (Simonetti) Di Osimo sotterranea bij Napoli?

Tja, maar het gaat dus niet om de zoekmachines, maar om de zoektermen en hoe die te combineren. Dat heeft Stancy in een van de eerdere posts al gezegd en ze heeft helemaal gelijk. Door bijvoorbeeld te zeggen dat het geen grot is maar toch weer wel, alleen dan met een andere naam, weet ik dat ik op de goede weg ben. Eerst dacht ik kelder, hol, holte, nu weet ik vrij zeker dat het catacomben zijn of tombes of een necropolis of het het volgende zoekwoord dat ik bedenk…

Het mooiste is als de foto alleen in combinatie met dat ene specifieke zoekwoord en een plaats, zelfstandig of bijvoeglijk naamwoord te vinden is. Als je meer (zoektermen) nodig hebt, dan lukt het meestal niet. En in de juiste taal ook nog. Ik zoek nu in het Italiaans, want daar is de kans op een hit het grootst.

Succes met zoeken. Ik ga zo :slapen:

• Noord- of Zuid-Italië: hmm… +/- tussenin
  • Romeins: neen
  • Le Grotta (Simonetti) Di Osimo Sotterranea bij Napels: neen
1 like

Super! Bedankt! morgen verder…

Is het Etruskisch? Zo ja, dan heb ik alles zo’n beetje gehad en het niet kunnen vinden.

Is wat op het plaatje staat typisch voor de hele grot, of is het slechts de uitgang (gezien het zonlicht) ?

Oeps…verbinding internet viel uit…'k begin opnieuw:

• @Maffi : Etruskisch, ja. Dan heb je nog niet alles gehad, toch niet deze. Na de Etrusken werd het nog gebruikt/opnieuw gebruikt.
    • @physio75 : of het typisch is voor het geheel. Er zijn op z’n minst nog enkele plaatsen waar het zonlicht binnenvalt met zelfs een mooi zicht.
  1. – er werden in de omgeving scènes v.e paar films opgenomen.
  2. – algemeen kennen we een écht streekproduct vandaar. (hiermee bedoel ik geen algemene benaming als Italiaanse pasta, wijn, olijfolie)
    • er is nog meer concrete info beschikbaar over deze plek/plaats.

Er hoeft niet te worden gezocht over de halve wereld, zelfs niet binnen heel het land… het komt nu toch wel dichtbij die “ Wat ? en Waar ?”

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon12.gif

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Wat dat betreft vroeg ik me nog af of het in één van de volgende regio’s is:
Marche, Lazio, Umbria, Abruzzo of Molise.

@ Physio: zie mijn post # 5119 als antwoord op Noord- of Zuid-Italië: “ hmm…+/- tussenin “.
Wel ik ga voorlopig antwoorden in dezelfde stijl als je vraag: het situeert zich in het gebied (=in de provincies) rondom de door jou geciteerde provincies.

Omdat je “er tussenin” antwoordde heb ik me een beetje geconcentreerd op de middelste provincies, maar ik begrijp dus dat van de 5 die ik noemde, de juiste er niet bij zit… je antwoord voldoet wel, ik weet al weer iets meer! :zon02:

Centraal Italië omvat Lazio, Marche, Toscane en Umbria. Daar moet het liggen, want de rest Zuid- of Noord-Italië. Tenminste volgens o.a. de Europese Unie. Graag bevestiging…

Abruzzo is een twijfelgeval, maar niet volgens de Italiaanse autoriteiten: Although geographically more of a central than southern region, ISTAT (the Italian statistical authority) considers it part of Southern Italy Abruzzo - Wikipedia

• Haha…'k had ook alles wel eens nagekeken hoor ivm centraal Italië, maar ik moet nu eens niet zelf op zoek

!

• 'k merkte op dat physio75 in haar vraag “Toscane” niet had vermeld, dus kon ik wel omschrijven als “in de provincies rondom” diegene die zij citeerde. Het gebied waar nog kon gezocht worden was nu toch wel erg verkleind, toch !

• De Etrusken: heeft niemand dit nagekeken waar die in Italië leefden? Dan kwam je direct bij TOSCANE of UMBRIE! zie:
    Etrusken - Wikipedia

• Op naar Toscane !

Zegt het beeld van de figuur rechts nog iets over de naam van de te vinden plaats? Is het een vrouw of een kind?

Hartstikke fijn Stancy! Natuurlijk hadden we dat opgezocht, maar als je je niet alleen door wikipedia laat leiden weet je dat de Etrusken in een veel groter gebied hebben geleefd dan alleen in Toscane en Umbrië. Ik ben vele malen in dat gebied geweest en heb heel wat etruskische plekken bezocht, maar ook erbuiten, zoals Capua, Cumae, Napels, Bolsena, Bologna, Felsina maar ook Rome (echt waar) en die laatste ligt in Latium (Lazio).

Ik snap de vraag van Physio dus wel, zat er zelf ook mee. In ieder geval weten we nu waar we moeten zoeken:smile:

• hmm…we hebben deze reis al goed voorbereid:
    of het een vrouw is kan ik niet met zekerheid zeggen. Er zijn trouwens nog figuren te zien.
    Als de figuur zou dateren vh gebruik na de periode vd Etrusken, kan ik bijna met zekerheid bevestigen dat het een vrouw is.
    Er zijn trouwens nog figuren of overblijfsels van figuren te zien.

• Grot is niet de correcte omschrijving. Het is meer dan dat.

(tuurlijk weet ik wel dat de Etrusken ook in andere gebieden leefden, maar de grootste concentratie was wel Toscane , Umbrië)
P.S. De foto opent zich niet bij mij…blijft oneindig draaien.

Toscane… ondanks dat het territorium werd afgebakend, vrees ik dat het nog best lastig wordt.

'k aanzie het ff voor meer hints. Nog aan die films gedacht??

@Maffi zelfs met herhaalde bezoeken aan het gebied denk ik dat je nog iets meer kan/zal ontdekken.

Pfff, dacht hier te ontspannen en een plaatje te zoeken, moet ik eerst door 2 pagina’s informatie bladeren.

Begrijp nu beter wat Roberts en Roanna bedoelden, ik ga ook maar even wat anders doen.

Under the Tuscan Sun?:zon02:

En qua lokaal product: Wijn uit Montepulciano?