Nog een gokje dan: Rangaunu Harbour?
Om nu tegen jullie te zeggen, lees het hele topic nog eens door, zou teveel gevraagd zijn, maar lees in ieder geval als voorbeeld even vanaf pagina 1 t/m 15 enz, dan zie je een beetje hoe en wat de feer van dit spelletje was en vele van die ouderen zitten hier nog steeds. Ook om zo nu en dan de nieuwelingen bij te sturen, wat betreft dit spelletje. Want nogmaals… het is een spelletje. Het gaat nergens om, dan alleen de puntjes proberen te pakken en je leert er nog wat van en dat is dan mooi meegenomen.
Vriendelijke groetjes. :dag: Ik wou het hier maar bij laten.
Niet goed, wel warm!
Met alle respect voor de mensen die hier al wat langer zitten, maar naar mijn idee doet Physio75 het juist heel goed met het antwoord, namelijk: niet te veel weggeven maar wel de mensen op weg helpen. Zoals Stancy daar dan op reageert met de volgende vraag “is het Australië?”.
Ik zie persoonlijk niet wat daar verkeerd aan is, maar kan iemand van de ‘oude garde’ misschien uitleggen wat er dan ten opzichte van een tijdje terug niet leuk aan is zo? Ik heb tot nu toe een paar pagina’s gelezen van het begin, maar zie nog weinig verschil eigenlijk.
Nogmaals: niet aanvallend bedoeld ten opzichte van mensen die al langer meedoen in dit topic, maar ik begrijp het echt niet wat er nu niet goed zou gaan / leuk zou zijn ![]()
help
het word een kletstopic
Mee eens… ik heb ook pagina 1 t/m 6 nu weer gelezen en zie nog weinig verschil. Dat inlezen heb ik overigens ook gedaan toen ik dit spel net ontdekt had, juist om een beetje aan te voelen hoe het werkt. Met alle respect, zoals dutchgirl zegt!
Hi mensen, hier is spuit elf ook nog even :lol: niet om kritiek te geven, want de gegeven antwoorden zijn mijn inziens wel correct.
Iemand vroeg om het verschil met een jaar geleden. Ik denk dat het spelletje wel degelijk is veranderd, moeilijker en cryptischer. De foto’s zijn soms zo gedetailleerd dat je nauwelijks kunt zien waar het om gaat.
Ik zoek best nog vaak mee, maar heb het idee dat ik veel meer de Wikipedia aan het uitpluizen ben dan plaatjes aan 't zoeken. Dat kost natuurlijk heel veel tijd en dat heb ik er meestal niet voor over.
De mogelijkheden van sites als Tineye en RISE wisten we een jaar geleden nog niet. Eerlijk gezegd maak ik er geen gebruik van.
Genoeg gekletst, ik ga nog even naar Nieuw Zeeland lol2 Ik vind het nog steeds leuk, maar wel moeilijk :chin:
Ik wil me hier maar bij aansluiten.
Ik zal wel te simpel zijn om het verschil niet te zien, of ik moet nodig aan een sterkere bril.
@Marifran: Hele goede reis en weer een hele fijne vakantie gewenst. Geniet ervan. Offehhhhhh… lol2
Nou, zoek lekker door mensen, want volgens mij is het juiste antwoord nog niet gegeven.
Wel gratis reklame erbij. :mad: Toe maar weer.
Ik wacht wel op het volgende plaatje. Tot ziens. :dag:
@ Marifran: dat is waar, ik vind idd ook dat foto’s soms zo gedailleerd zijn dat je nauwelijks kunt zien wat het is, of waar in de wereld het zou moeten zijn, en daar ben ik persoonlijk ook niet dol op. Aan die foto’s begin ik niet graag.
Misschien (als meer mensen het hier mee eens zijn) kunnen we een regel hierover opnemen in de regels die we wilden gaan opstellen in het nieuwe topic als we post # 5000 gepasseerd zijn?
Nu on topic: voorlopig geef ik alleen nog even als tip dat dutchgirl met haar laatste gok heel dicht in de buurt zit!
Daar was het mij met mijn opmerking ook om te doen. Het ging een kant op die steeds meer mensen liet afhaken en dat kan niet de bedoeling zijn. Het ziet er soms een beetje te zeer “ik weet lekker meer dan jij” uit… ![]()
Voor cryptische beschrijvingen van toeristische plekken was er eerst een apart topic
De af en toe zeer lastige en kleine plaatjes i.c.m. de nogal er omheen draaiende antwoorden gingen m.i. te ver om het leuk te blijven vinden.
Gewoon een plaatje van een gebouw, plein, bezienswaardigheid etcetera en klaar. Niet te moeilijk doen, al mag het plaatje best iets uit een zeer verre bestemming zijn. Heeft verder geen uitleg nodig dacht ik zo.
-Northland - Houhora Bay- Pukenui Wharf ?
Hebbes nu:
:cheer: Houhora Harbour
Knap gedaan Stancy. We wachten weer op een nieuw plaatje.
You got it! Houhora Harbour, prachtige natuurlijke haven op het smalste stuk van NZ.
De score:
1: Marifran…115
2: Roanna…110
3: Loesje505…82
4: Corberana…68
5: @ngel…67
6: Kingfishererik…61
7: Lennart1…41
8: Stancy…41
9: Roberts…38
10: Marion 2…28
11: Bloem…27
12: WizardOfOss…27
13: JurjenB…21
14: brasgordel…20
15: Maredaro…19
16: Toos…15
17: Besmile…13
18: dutchgirl…12
19: Cynthia…10
20: Jellebowski…10
21: physio75…10
22: Rvanhegelsom…9
23: Markr…8
24: Kaylo…8
25: Mela…8
26: Liubi…8
27: lagelandenbewoner …8
28: Maffi…8
29: Carolina…7
30: pvdt…7
31: Meira1972…7
32: Tempelssammy…7
33: Michiel…6
34: Frank1285…6
35: Elsmarijn…5
36: Davenuman…4
37: Schoentje…4
38: Xenomania…3
39: BesteDaniëlle…3
40: Xander…3
41: Frank34…2
42: Babseba…2
43: Raymond19…2
44: Dirkpie …2
45: EdjeQ…2
46: Georgessiam…2
47: Tim-V…2
48: Mathilde9900…2
49: lekstokje…2
50: Xena…2
51: Beppie1…1
52: Globeskater…1
53: Vivaturkije…1
54: Lotte85…1
55: rik072…1
56: Liset84…1
Jouw beurt weer!
Startsein voor een nieuwe zoektrip (we reizen hier zonder onze zolen te verslijten !) en zoals meestal is de vraag:
Wat is het ? en Waar? (plaats, land)
Een soort fort of vesting of stadswal in Europa?
- Europa is goed.
- Geen vesting, geen stadswal, geen fort.
Is het een gevangenis of inrichting?
Neen.