En zo is het! Toch even nog de uitleg:
[ul]
[li]Arles ligt in het departement Les Bouches du Rhône in Zuid-Frankrijk, naast Languedoc-Roussillon.
[/li][li]De paardjes zijn Camargue-paarden uit de bij de gemeente behorende Camargue.
[/li][li]Beroemd persoon is Constantijn; hij was een Romeins keizer die het Christendom voor het Romeinse rijk heeft geadopteerd/geadapteerd, niet onbelangrijk.
[/li][li]Verder was het bijna het einde van het Romeinse rijk en was er dus niet veel tijd meer om echte Romeinse baden te bouwen.
[/li][li]Die andere beroemde persoon was natuurlijk Vincent van Gogh.
[/li][/ul]
Verder kun je alles lezen op de zeer vele sites over Arles. Als je Arles intikt in Google (gewoon tekst) krijg je al een paar plaatjes te zien en daar staat ie al tussen.
Was al bij Arles geweest , maar kwam niet tot dit gebouw! De paarden had ik snel herkend waardoor ik heel dichtbij kwam haha! Maar wel veel geleerd over zuid Frankrijk op zo’n zondagmiddag!!
Ook de link beroemd persoon/van Gogh wel gelegd, maar afbeeldigen van arles blijkbaar niet genoeg gescrold!
De Camargue dikwijls miskend, maar zo’n héérlijke regio vooral buiten de drukte vh vakantieseizoen. Ik zou er best, zo los uit de pen, een artikeltje kunnen over schrijven, ook het gebied aansluitend met de Camargue: “Les Alpilles” is gewoon zalig genieten, …
Maar goed, hierbij laat ik het want jullie zijn snelle bedenkers en gokten al eens op “Frankrijk” voor sommige van mijn zoekplaatjes lol2 .
De volgende:
Wat is het ? en Waar (land + plaatsnaam) ?