FRankrijk?
Goede gok!
[Edit door mod: spam verwijderd en account geblokkeerd.]
? Zie posting Roanna van gisteren…![]()
Ik denk, dat iemand hier denkt leuk te wezen en loopt te spammen. Ik geef er verder maar geen aandacht aan.
Noord Frankrijk en dan met name richting Normandie?
Ik denk het ook Roanna. Misschien dat een van de beheerders iets kan doen.
Wat betreft Noord-Frankrijk, Normandië: nee, allebei niet.
Is het een (gedeelte van) een fort/slot in het midden van Frankrijk?
(Lekker algemeen enzo :cheer:)
Nee, geen fort of slot.
Nee, niet midden van Frankrijk.
Tja, wat blijft er over…
Is het een oude ruine ergens van? Zuid Frankrijk dan?
Hint misschien ff! lol2
Zuid-Frankrijk lijkt me duidelijk. Oud is het zeker.
Het is een ruïne ergens van al ziet het er toch nog best aardig uit.
Geen tips nodig geloof ik. Jullie gaan recht op het doel af.
Eentje vanuit een andere invalshoek…
Die had je al voorbereid! Vroeg me al af waarom die andere 7B heette
Ook even met een vraagje komen… Uhh… Is het in de provincie Languedoc?
Edit:
Dat reported post by Wytze wat op de voorpagina sond slaat op het feit dat ik vanmiddag die post op de vorige pagina met die “2009” link naar overjarige fakeschoenen gerapporteerd heb. Waarom het er nu opnieuw staat weet ik niet…
In Frankrijk stikt het van dit soort ruines, dus dat wordt echt zoeken, misschien de richting een beetje aangeven?
Het ligt niet in de provincie Languedoc, want provincies worden sinds 1789 niet meer gebruikt, maar departementen. Anders had het er ook niet in gelegen, maar het is niet ver er vandaan.
Het ligt ook niet in de huidige regio Languedoc-Roussillon
De te vinden plaats ligt wél in het taalgebied van de Langue d’Oc, Occitanië.
Mijn welgemeende excuses
Dat van Occitanië wist ik dus gewoon stug niet, terwijl ik zelf in het DEPARTEMENT Corrèze gewoond heb!
Ben nooit zo goed met vragen dus komt weer zo één waar we waarschijnlijk weinig aan hebben; is het gebouw van voor of na het jaar 1500?
Geeft niks. Ik leer hier ook elke keer; of het nu de laatste paardenmolen is, een prins waar ik nooit van had gehoord of chinese bouwstijlen en Deense kerkjes, etcetera, het is leuk en leerzaam.
Het gebouw is vèr voor 1500 gebouwd. Het is wel een van de laatste in die stijl.
Tip: Rhone
Het lukt geloof ik niet erg. Ik weet nu niet of dat mij kwalijk wordt genomen en dat jullie er spontaan mee zijn opgehouden:slapen:. Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie gewoon nog stug aan het zoeken zijn of gewoon een leven blijken te hebben en lekker op zaterdag andere leuke dingen doen. :was::vak02::drugged:.
Enfin, wat het ook is, ik doe er nog een tip bij.
Het gebouw is dus ver voor 1500 gebouwd en het is een van de laatste in die specifieke stijl, die hoort bij dat tijdperk en genoemd naar een beroemd persoon :king: (er waren meerdere beroemdheden hier). Dat tijdperk was nogal belangrijk en de plaats waar het ligt toen ook wel. Het is in Zuid-Frankrijk, niet de provincie Languedoc, niet in de regio Languedoc-Roussillon, maar wel vlakbij, wel in Occitanië en bij de Rhone in de buurt. Het is een gerestaureerd gedeelte van een groter gebouw dat er nu niet meer is. En het is geen gevangenis, geen gedeeltelijk afgebroken kerk, fort of slot. Oh, en deze edele beestjes horen thuis in de directe omgeving. Heeft iemand al een :idea:?
Nou precies Maffi. Op een gegeven moment zie je tijdens het zoeken zoveel van die oude ruines, maar dan wel ziet dat het niet de juiste is en dan houd inderdaad het enthousiasme even op, Misschien met de tips die je nu weer hebt gegeven. Ga er vanavond weer even mee aan de slag.
Die beroemd persoon zou dat Napoleon de 14e kunnen zijn?