Het Grote Zoekplaatjestopic

Eén vd nog te distilleren hints was: **“au **wat is de pap…” : nl. de twee 1ste letters vd de IATA-code voor Ambunti Airport “AUJ” en die van Wewak is: “WWK” - zie tevens hierbij plaatje van Wewak-airport: die is anders gesitueerd. Met de volledige code kom je natuurlijk uit bij Ambunti stad.

(399 airports in Papua New Guinea: Cities with airport codes in Papua New Guinea (PG) | ICAO, IATA international codes, location, coordinates ('k had nog een andere link maar heb hem niet zo direct terug)

Ambunti is de naam ve stad en district in de provincie East Sepik langs de gelijknamige Sepik rivier.

Het punt gaat dus naar brasgordel met Ambunti !

De score:

1: Marifran…115
2: Roanna…110
3: Loesje505…82
4: Corberana…68
5: @ngel…67
6: Kingfishererik…60
7: Lennart1…41
8: Roberts…38
9: Stancy…38
10: Marion 2…28
11: Bloem…27
12: WizardOfOss…27
13: JurjenB…21
14: Maredaro…19
15: brasgordel…16
16: Toos…15
17: Besmile…13
18: dutchgirl…12
19: Cynthia…10
20: Jellebowski…10
21: Rvanhegelsom…9
22: physio75…9
23: Markr…8
24: Kaylo…8
25: Mela…8
26: Liubi…8
27: lagelandenbewoner …8
28: Carolina…7
29: pvdt…7
30: Meira1972…7
31: Tempelssammy…7
32: Michiel…6
33: Frank1285…6
34: Elsmarijn…5
35: Davenuman…4
36: Schoentje…4
37: Xenomania…3
38: BesteDaniëlle…3
39: Xander…3
40: Frank34…2
41: Babseba…2
42: Raymond19…2
43: Dirkpie …2
44: EdjeQ…2
45: Georgessiam…2
46: Tim-V…2
47: Mathilde9900…2
48: lekstokje…2
49: Xena…2
50: Maffi…2
51: Beppie1…1
52: Globeskater…1
53: Vivaturkije…1
54: Lotte85…1
55: rik072…1
56: Liset84…1

Zo, brasgordel, jij bent weer aan zet !

wat en waar

Stancy, ik vond deze erg leuk, en ik hou wel van airstrips dus geen straf om er naar te zoeken :slight_smile:
Ik heb nog gezocht op codes met AU erin vanwege die hint, echt waar! Maar had ik weer geen volledige lijst blijkbaar, ik heb 't nu wel gevonden.

Zonder hints had ik het nog even kunnen rekken…niet vanzelfsprekend een échte zoekplaat neer te zetten. Alhoewel éénmaal een goeie hebben…dat blijft je wel even bij.

Wist ik veel…werd mij nadien meegedeeld: Eén van mijn allereerste geplaatste zoekplaatjes was meteen een record: 29 zoekdagen tot de oplossing ! was blijkbaar nog nooit voorgekomen, hooguit één week zoeken. Ook Jellebowski heeft nadien ééntje gehaald met meer dan 20 zoekdagen tot het geraden werd.
Maar te lang zoeken is zoals teveel is teveel en trop is trop…want dan haken er veel af in het zoeken, ik voelde bij dit laatste plaatje dat het lastig werd, daarom enkele 1ste hints. Het gaat om de lol en ik leer nog altijd graag iets bij over wat we zoeken, zoeken om te zoeken en that’s it …niet voor mij, dan hou ik er mee op.

Precies, dat vind ik ook. Een aantal dagen is nog wel leuk, en er iets van opsteken is juist het leuke van dit spel. En het moet wel een beetje zoeken blijven, maar als er teveel keus is wat betreft waar in de wereld te zoeken, dan zijn hints erg prettig. Ik leerde nu o.a. dat er in PNG wel 820 talen gesproken worden :hihi:

@Stancy: Zo ervaar ik het ook.
Ik ben zelf nooit verder Europa uit geweest. Het verst was voor mij Turkije en Gran Canaria, maar door al dit zoekwerk, kom je nog eens ergens en soms heb ik dan zoeiets van… hmmm… daar zou ik nog weleens naar toe willen. Ik leer van deze topic ook heel veel. En dan de lol inderdaad die ik er van heb, anders was ik allang opgehouden. ( en ik heb nu weer heel wat vliegveldjes gezien, waar ik normaal nooit zal komen) lol2

Nu het plaatje. Beetje klein, maar het lijkt me een of ander evenement ergens.

Europa om te beginnen?

evenement ja
europa ja

@Roanna: …daarom geef ik na de oplossing van m’n zoekplaatje al eens enkele détails. En ik google zelfs nadat een zoekplaatje van iemand anders werd geraden met deze gegevens voor wat meer info hierover…zo blijt het voor mij meestal “online” in mijn hoofd!

@brasgordel: kan het aub een ietepetietig iets groter…buiten die witte tenten en een hijskraan kan ik er niet veel uit opmaken. Lijkt mij erg flou… pff…een handelaar in oud ijzer zo komt het mij over.

versie 2

@stancy zo beter?
en “oud” heeft hier niets mee van doen

@brasgordel: dankjewel… is als iets beter en met vergrootglas(wat m.i. niet zo goed is voor de ogen) is het nog wat duidelijker…alleen de oplossing dat is andere koek !

Het Ijzerfestival Oude Ijsselstreek op het plein aan de Drufabriek te Ulft - Nederland ?

Het Ijzerfestival Oude Ijsselstreek op het plein aan de Drufabriek te Ulft - Nederland ? Neen

Duitsland?

Helemaal mee eens!>>>

duistland klopt

Immergut Festival, Neustrelitz?

neen

• Zeltfestival Ruhr am Kemnader See (Bochum) ?
  • Tollwood Festival - München ?
  • Bierfestival “Oktoberfest” - München ?

noord of zuidelijk van Keulen?

waarom worden er van die piepkleine fotootjes geplaatst, kan dat echt niet wat groter? Dit is toch niet echt leuk…