Het Grote Zoekplaatjestopic

Ik kom jullie te hulp en stuur alvast een voorpost naar “land en plaats” want ééntje kent de cooördinaten en weet waarheen met de IATA-airportcode.

Dit was meteen een hint: …die airstrip/runway heeft wel degelijk een drieletter airportcode vd IATA… land ? en plaatsnaam?

Ik weet niet hoeveel Vanuatu’s, Palau’s en Nauru’s ik nog kan hebben, pfffft. Morgen verder, nu :slapen:

@Maffi: goed op weg, het situeert zich in deze driehoek !

Onepusu Airport
solomon islands

airport conde ONE

2de Hint:
Een bijkomend plaatje : dezelfde plaats gefotografeerd vanuit een andere hoek. Dit vertelt toch iets!

Dit is het niet.

(zie 2de hint: er is nu een bijkomend plaatje)

3de Hint:
Als je graag het Guinness Book of Records wil halen met verscheidenheid in kennis vh grootst aantal talen…dan kan je er hier al een groot aantal eigen maken. Au…wat is die pap nu héél warm!

Ja! Leuk… grmbl. Polynesisch, austranesisch, melanesisch, … heel veel talen, maar nog steeds hetzelfde gebied. Ik pas voorlopig even.

is het WWK - Wewak airport in Papua New Guinea

vanuata

(110 talen)

en bijna net zoveel airstrips 30

Die “pap” werd begrepen… in Papua New Guinea worden 823 (Papoea)talen gesproken vd 6800 talen in de wereld, maar het is niet Wewak Airport.

P.S. 3 posts met hints: er is nog iets héél concreets te distilleren uit die hints !

Ik heb 't idee dat die ten little aeroplanes ermee te maken hebben… maar ik kom er maar niet uit hoe!

Of hint 2, het ligt dus aan een rivier, is het NOM - Nomad River Airport in PNG?

Ambunti on the Sepik

Ambunti is an administrative centre in the West Sepik Province and a town of some 1000 residents in the northwest of PNG on the Sepik River, 100 km SW and inland from Wewak.
The only access is by the river or by air. The airstrip is wedged between a mountain and the Sepik. Note the wetlands behind the hills, the river’s turbulence and the floating islands of dislodged plant material.
This is an amazingly beautiful and different country.

http://www.flickr.com/photos/39967544@N00/2489648150/

maar dat is
Wewak Airport, also known as Boram Airport, is an airport in Wewak, Papua New Guinea (IATA: WWK, ICAO: AYWK

en dat is al gegeven!

@ brasgordel: Ik vind het knap dat je de foto iig hebt gevonden, maar ik kom er niet uit of het Wewak is of niet… hoe weet je dat?

@physio75

Wewak East Sepik AYWK WWK Wewak Airport

Maar ik vind meer en meer foto’s met telkens de beschrijving Ambunti airstrip:

Maar ik kan er geen IATA code van vinden…
En van Wewak kan ik geen duidelijke foto’s vinden…

Ambunti is een Pacific Island Ministries Station (met een eigen airstrip denk ik):
http://www.piministries.org/field/projects/health_ministry.html

We horen het wel van Stancy!

Vanimo Airport

Dat is west sepik

Het juiste antwoord is Ambunti Airport !

Even geduld ik kom eraan met uitsluitsel ivm antwoord…had me hier wel op voorbereid maar ik vond de links niet meer die ik wil tonen: foto en IATA-codes…

het is wewak niet

100 km SW and inland from Wewak.
Goed lezen blijft een vak

Maar dat was ook niet de vraag

plaats en land