en het droogvallen is dan het bijzondere De Chausey-eilanden zijn een groep van kleine Franse, eilanden in Laag-Normandië, die geografisch gezien deel uitmaken van de Kanaaleilanden. De oppervlakte van deze archipel bedraagt 65 ha bij hoog water en 5000 ha bij laag water
je antwoord is ok. Je kan van deze archipel verschillende speciale dingen aanhalen: maar één ervan aanhalen is ok.
Niet zover van huis en toch zo mooi, 'k kan het niet laten… wat info: met de granieten stenen van deze eilanden werd de Mont St Michel gebouwd, het getijdenverschil kan hier oplopen tot > 14 m H. één vd hoogste van Europa. Bij laag water komen een aantal rotsen/eilandjes boven water en zijn er totaal 365 eilanden (één voor elke dag vh jaar), bij hoog water 52 eilanden (één voor elke week vh jaar), waarheid maar ook een stuk legende, zeker meer dan 200 onbewoonde eilandjes steken hun kop op bij laag water. één eiland is bewoond met ongeveer een dertigtal mensen, in de winter minder dan 10, het water is er door de stroming heel zuiver: naast mosselen,oesters ook kreeft en nog meer van al dat lekkers…
Een beetje een gok maar ik ben eens ergens geweest waar zoiets was…
Is dit bij het plaatsje Maaloula in Syrië dat tegen de rotsen aan ligt en ook holen in de rotsen heeft?
Hij was idd te vinden, met cave homes kwam er in google automatisch turkey achter te staan en toen zag ik het snel.
Ik ga nog even zoeken naar een leuke foto…
Dat is weer een snel punt voor lagelandenbewoner!
Eigenlijk is het op Spitsbergen, dus nog veel noordelijker dan Noorwegen zelf, maar hij is natuurlijk goed.
eigenlijk vind ik het raden naar plaatjes leuker als het plaatsen…
deze probeer ik jullie een beetje moeilijk te maken…
wanneer was dit, waar en waarom…of…toch weer te makkelijk…???
Niks makkelijks aan wat mij betreft…
Maar het is ook niet zo makkelijk om een moeilijk zoekplaatje te vinden, al vind ik het plaatsen wel (bijna) net zo leuk als het zoeken/vinden.
Is dit toevallig in Nederland?
En was het eenmalige wedstrijd?