Het Grote Zoekplaatjestopic

:wereld:'k heb hem…

" Fort de Bruyne " (Forte do Brum) - Recife - oorspronkelijk gestart met de bouw in 1629 door de Portugezen, maar wanneer de Nederlanders de controle pakten over Pernambuco herbouwden ze het fort; wanneer de Portugezen de controle over Recife heroverden, werd het fort hernoemd tot " Forte de Sao Joao Batista do Brum.
Er is een militair museum in het fort.

FORTE DO BRUM
One of the most important remains of the Dutch rule in northeast Brazil is the Forte do Brum (Fort de Bruyne), on the northern end of Recife island. The fort was originally started to built in 1629 by the Portuguese, when the Dutch took control of Pernambuco they rebuilt the fort that was dedicated to Johan de Bruyne that was the president of the political council of Olinda and named it Forte de Bruyne. When the Portuguese retook control of Recife, the fort was renamed Forte de São João Batista do Brum. The Museu Militar is housed in this fort.

Helaas Stancy, ik mag je nog steeds geen puntje geven.

TIP EEN : Het is geen BRUIN fort
TIP TWEE : Ga ietsje naar het noorden

:vak02:

:wereld:

Het is inderdaad geen « bruin fort », het is genoemd naar « Johan de Bruyne » die een politieke functie had in Olinda (zie Engelse tekst vorig bericht), dus genaamd het “ Forte do Brum ”. Het fort bevindt zich zoals gemeld ten Noord-Oosten van Recife eiland.

Trouwens ik heb krak dezelfde foto gevonden zoals je hem plaatste op WW en dit op www.colonialvoyage.com samen met nog andere foto’s vh fort: zie onder

http://www.google.be/imgres?imgurl=http://www.colonialvoyage.com/viaggi/brazil90.jpg&imgrefurl=http://www.colonialvoyage.com/viaggi/brazilrecifeforts.html&usg=__kfQCSkqzNNHzWXh8WZy2kPpfh5Y=&h=374&w=500&sz=19&hl=nl&start=9&um=1&itbs=1&tbnid=nXpvH5i9gOHrOM:&tbnh=97&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dfort%2Bcinco%2Bpontas%2Bbrasil%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1

The Forts of Recife - Recife Forts: history and photos , het start met “Forte Do Brum” of “Fort de Bruyne”.

Ik denk hem evengoed te hebben gevonden zoals jij hem plaatste met de nodige info. Zie nog de bijgevoegde foto’s en op de website kan je duidelijk volgen dat de foto’s tot eenzelfde serie behoren.
Dus …

(vervolg)

… zoals in de Engelse tekst vermeld, werd het fort hernoemd tot " Forte de São João Batista do Brum ", de volledig lange naam, maar gebruikelijk spreekt men over “Forte do Brum” en dat is het wel degelijk volgens mij.

:o

Jij wint :cheer:

Met het ‘het is niet bruin’ doelde ik eigenlijk op dat het niet Fort de Bruijne is maar Fort Orange…Maar dit is wel degelijk jou fort…

De score:

1: Marifran…106
2: Roanna…101
3: Loesje505…79
4: @ngel…66
5: Corberana…63
6: Kingfishererik…53
7: Lennart1…41
8: Roberts…36
9: Marion 2…28
10:Bloem…27
11: WizardOfOss…27
12: JurjenB…20
13: Maredaro…19
14: Toos…15
15: Besmile…13
16: Cynthia…10
17: Rvanhegelsom…9
18: Markr…8
19: Kaylo…8
20: Mela…8
21: Jellebowski…8
22: Liubi…8
23: Carolina…7
24: pvdt…7
25: Meira1972…7
26: Tempelssammy…7
27: Michiel…6
28: Frank1285…6
29: Elsmarijn…5
30: JoanV…4
31: Davenuman…4
32: Valentijn…4
33: Xenomania…3
34: BesteDaniëlle…3
35: Xander…3
36: Frank34…2
37: Babseba…2
38: Raymond19…2
39: Dirkpie …2
40: EdjeQ…2
41: Stancy…2
42: Beppie1…1
43: Globeskater…1
44: Vivaturkije…1
45: Tim-V…1
46: Lotte85…1
47: Georgessiam…1

“Fort Orange” komt NIET overeen met de foto die je plaatste.

Fort Orange ligt op het eiland Itamaraca nabij de stad Recife : zie bijgevoegde foto waaruit ook een heel andere toegang tot het fort blijkt dan de “toegangspoort” op de foto vh Fort de Bruyn.

• over Fort Oranje - bron Wikipedia - :

Fort Oranje (ook bekend als Fort Orange) is een fort op het Braziliaanse eiland Itamaracá, vlakbij de stad Recife in de deelstaat Pernambuco. Het werd gebouwd door de Nederlanders ten tijde van de kolonie Nieuw-Holland en was voor hen van belang voor de verovering van het noordoosten van Brazilië. Ook de Portugezen hebben het later gebruikt. Tegenwoordig is het door toeristen te bezichtigen.

De Nederlanders begonnen met de bouw in mei 1631, naar een ontwerp van ingenieur Pieter van Bueren. De bouw stond onder leiding van Steyn Callenfels. Het eerste fort werd opgetrokken uit takken en aangestampte aarde. Het werd genoemd naar het Huis Oranje. De plek waar het fort staat was in die tijd nog een aparte zandbank die van het grotere eiland Itamaracá gescheiden was door een smalle zeestraat. Deze was bij laag water doorwaadbaar.
Er waren 366 man gelegerd. Zij stonden onder bevel van kapitein Crestofle d’Artischau, die van Poolse afkomst was. In 1632 werd het fort aangevallen door de Italiaan Giovanni di San Felice, die in dienst van de Portugezen stond. Hij werd verslagen en vluchtte met achterlating van zijn artillerie: 4 kanonnen van brons die afkomstig waren uit het fort Arraial Velho do Bom Jesus.
Toen de aanval van San Felice was afgeslagen, werd het fort verder uitgebreid. Op bevel van Johan Maurits werd de gracht verdiept en er werden palissades opgericht[1]. Van hieruit werd toen het eiland Itamaracá veroverd. Vanuit het fort konden alle schepen die naar het eiland voeren onder schot worden gehouden.
Het fort was vierkant met op elke hoek een bastion. Er waren 12 kanonnen.

Dankjewel voor het punt… 't was toch niet zo simpel met zoveel identieke witte huizen in evenveel witte forten.

De foto plaats ik maandag … na de finale WK. 'k moet trouwens nog een keuze maken ivm foto. Tot dan !

sorrysorrysorry

Je hebt helemaal gelijk.
Had foto van het web geplukt in de veronderstelling dat het ook daadwerkelijk fort orange zou zijn…DUS NIET

Ik wacht vol spanning af op je foto…

Goed weekend

Wat ? Waar ? Wanneer ?

Oostenrijk?

Neen

Wel in Europa?

In Europa.

Uk?

is het in wales?

Zat ik ook aan te denken…

niet in U.K.

zwitserland?

Spanje of Portugal?

noch Zwitserland, noch Spanje, noch Portugal.

Jullie gaan me toch niet heel de rij Europese landen opvragen ?

Nog even dit: het kon zowel in U.K - Zwitserland - Spanje - Portugal zijn geweest, maar daar is het niet.