Het Grote Zoekplaatjestopic

Ecuador?

De stadsmuren van het oude Cartagena de Indias (Colombia) door Pedro de Heredia die de stad heeft opgericht in 1533 .

Ik dacht eerder aan het ‘fuerto San Diego’ in Acapulco, Mexico. Gebouwd vanaf 1615 tot 1617 door Adriaan Boot in opdracht van Fernandèz de Cordoba. Men heeft dit na zware beschadigingen herbouwd tussen 1776 en 1783. Het is een fortificatie in de baai van acapulco.

ofwel is het een detail vd versterkingen van Cartagena de Indias (Colombia), nl. Kasteel van San Felipe de Barajas, gebouwd door de Spanjaarden tussen 1536 en 1657 ?

Ik vind bij Cartagena geen droge grachten… maar ik kan mij vergissen… Ook die specifieke bouw van de muren… Tja. Zal wachten zijn op het antwoord… :wink:

geen droge grachten bij Cartagena de Indias … heb ik ook aan getwijfeld.

'Fuerto San Diego Acapulco het zou best kunnen: vergelijk met wat fantasie het bijgevoegde beeld met de te zoeken foto, maar met deze verschillen:

-minder aantal bogen waaronder het water kan stromen tov de te zoeken plaat
-op de geplaatste foto: achter de poort in muur: zie je op het achterliggende gebouw (in mini) een “kruis” op het dak. Gebouw en kruis vind ik (nog) niet terug .

Ja, deze foto had ik ook in gedachten.

nope

Ik zou zeggen zoek eens iets zuidelijker

Ik wacht af …:vak02:

Ziet er Braziliaans uit, goed?

:cheer:

Ik dacht aan Suriname.

Brazilië dus.

een ommuurde begraafplaats? of - klooster?
een ommuurde stad die intact is gebleven?
… en opgericht door de Portugezen.

nope

Dit “fortaleza” werd gebouwd door de Portugezen om zich te beschermen tegen de invasie vd Fransen, Engelsen en Nederlanders, zelfs de stenen kwamen als ballast mee uit Portugal en er werd ook een centraal plein gebouwd door “le capitaine général du Grao-Para Francisco Xavier de Mendoça Furtado” en de naam die toen aan de stad Macapa (Noord Brazilië) werd gegeven : Forteresse de Saint-José de Macapa, opgericht in 1738 of 1782 . Nu is het een museum.

Volgens mij haal je de forten door elkaar hoor. Dit is niet het fort wat ik in gedachte had.

Ik kom tot deze conclusie door een algemene afbeelding vh fort met een ongeveer identieke omwalling en witte huisjes met rood dak… en in de verte een gebouw met kruis (Capitool reisgids Brazilië).

Ik heb het idee dat je de verkeerde hebt. Als ik zelf ff google lijkt die van jou te ver naar het westen te liggen:wereld:

Nog een poging:
Het Fort van Sao José da Ponta Grossa op het eiland Santa Catarina , gemeente Florianopolis - Brazilië. Het Fort is gebouwd op de top vd Morro da Ponta Grossa . Ontworpen en gerealiseerd door brigadegeneraal Jose da Silva Paes (1739 tot 1745) , De werken begonnen in 1740 en duurden 4 jaar. In 1765 weren de vestingwerken aangevuld in het noorden door de batterie van Sao Caetano da Ponta.
Het fort is een overblijfsel ve driehoekig verdedigingssysteem vd Noord-Baai. De twee andere forten waren Santa Cruz en Antonio de Anhatomirim Ratones.

Nope…

Ik zou zeggen… HOGER