Meestal leest er altijd wel iemand mee, ondanks dat er niet wordt gepost. ![]()
Nee, ik zie de hint helaas niet…
Meestal leest er altijd wel iemand mee, ondanks dat er niet wordt gepost. ![]()
Nee, ik zie de hint helaas niet…
Betrapt … :o
Ik lees idd mee maar kan er nog helemaal niets van maken helaas…
met Zuid-Frankrijk zit je alleszins goed en ik bedoel hiermee: van de Provence tot de Spaanse grens…je mag natuurlijk verder gaan maar daar zal je DIT bouwwerk niet vinden.
Ergens tussen Marseille en Perpignan dus?
@Rob: lees je je PB’s niet?
Non, niet tussen Marseille en Perpignan… Zuid-Frankrijk situeert zich niet hoofdzakelijk op deze as van snelwegen. Er is meer land te bezeilen !
(Ik heb zo’n beetje de indruk dat jij de karavaan trekt maar dat er stille kapers op de kust zijn…)
Je omschrijving is zeer beeldend! ![]()
(En klopt!)
Dan maar ergens zoeken tussen de Spaanse grens en ter hoogte van Bordeaux, in het oosten begrensd ter hoogte van Perpignan?
(En ondertussen moet ik me ook nog suflezen in Reisblogs…)
Nu moet je er geraken !
…en ik kon nog beeldiger zijn, maar ik ben soepel geweest want m’n 1ste ingeving was: “in vogelvlucht ligt er tussen Marseille en Perpignan héél véél water, neen daar is het niet”.
Ik lees ook mee, maar zoek me rot en vind 'm ook niet meteen… blijven gaan…
In een grote(re) stad?
de ene échte van Gustav…ja die staat wel degelijk in een héél grote stad.
Spijtig dat jullie je moeten rot zoeken en aan Corberana: dankjewel voor mijn 1ste punt; dat was trouwens ook m’n 1ste zoekjesplaattocht en al schrijf ik het zelf: ik heb hier blijkbaar m’n entrée niet gemist. Al vrees ik even vlug weer op straat te kunnen staan… maar in Parijs You’ll never walk alone.
( Meedoen is belangrijker dan winnen! )
Het is het WK niet, hier wordt niemand uitgeschakeld! Dus gewoon lekker mee blijven doen.
Pas wel op want het werkt verslavend dit spelletje…
Es kijken of ik zo die klokkentoren kan vinden…cheer
Ik doe een wilde gok: Toulouse?
neen
Help er is een probleem. Wie krijgt het eventuele punt???
De vraag bestaat uit 3 elementen:
Meer dan 2/3de vd vraag werd al beantwoord door 2 verschillende personen :
-de naam vh bouwwerk:
door Corberana op 29/06/10 “…die klokkentoren …”
Dit bouwwerk is officieel een klokkentoren maar met een bijnaam.
-waarom heeft het die naam :
door Jurjenb op 26/06/10 “ ….de Eiffeltoren van steen” (deze klokkentoren werd gebouwd naar de inspiratie vd echte Eiffeltoren en dit werd dan ook z’n bijnaam of vervangingsnaam)
-en waar staat dit bouwwerk (land en plaats):
-het land: door Jurjenb eveneens op 26/06/10 “….**Frankrijk **!”
nu nog de juiste locatie raden: …
-wie vindt ze?
…. wie krijgt het eventuele punt ???
N.B. Mijn vingertoppen jeuken om de teugels te laten vieren op het klavier maar kijk allen toch nog maar eens naar de foto: er is wel degelijk een bruikbare hint welke windrichting het gaat.
Nou, ik heb alle torens in Zuid Franrijk gehad dacht ik, maar deze niet. Hij lijkt zo makkelijk te zoeken en volgens mij heb ik 'm ook ooit weleens langs zien komen op andere zoektochten, maar deze is tot nu toe onvindbaar. :mad:
Ik zie de hint ook niet. Vragen dan maar. Heeft het met de poort eronder te maken?
Nog niemand heeft de juiste toren geraden, dus niemand krijgt nog een punt. Niet te ongeduldig hoor, soms duurt het wat langer voordat een foto geraden is ![]()
neen, niet de poort.
Diegenen die tussen de lijnen lezen kunnen in m’n N.B. een bijkomende bruikbare indirecte hint sprokkelen.
De hint in de foto, durf ik toch een directe hint te noemen want hieruit blijkt dat je niet alle torens in Zuid-Frankrijk moet gehad hebben !
Besef ik ook wel dant niemand al een punt krijgt, maar het probleem kan/zal er komen en daar wil ik gewoon ff op wijzen.
Ik had mijn vraag beter kunnen formuleren als: “Wie krijgt het punt nadat de laatste hindernis correct werd genomen?”
Wilde gok: Marin, Sainte-Croix