Heb je ze ook al gezien in Frankrijk? De Hema en de Zeeman? Grappig hoor, was laatst bij de Zeeman in Parijs, precies hetzelfde aanbod als in mijn ‘buurt-Zeeman’ in NL. Zeeman heeft nu al 242 verkooppunten in Frankrijk en wil de komende tijd daar nog eens ,een twintigtal’’ bij openen. Hema kom je ook steeds meer in het buitenland tegen, o.a. in Dtsl en Belgie, maar ook op grote stations in Parijs, Hema heeft inmiddels 10 winkels in Frankrijk, en wil eveneens ‘bescheiden’ uitbreiden in Frankrijk. Knappe ondernemersgeest van die Nederlanders? Of vind je het maar niets dat je nu ook Zeeman sokken en Hema onderbroeken in Frankrijk kan kopen?
Hee, grappig! Zelf woon ik in Berlijn en kan melden dat ik hier ook al een aantal keer de Zeeman ben tegengekomen. Nog niet binnen geweest, dus ben benieuwd of ze hetzelfde assortiment hebben. Van mij mag de Hema ook wel een filiaal in Berlijn openen. Ergens vind ik het wel leuk om Nederlandse winkels in het buitenland te zien. Stiekem ben ik best een beetje trots
Ja ben ook altijd trost op NL fabrikaat! Of het nu 17de eeuwse VOC in Azie en Afrika is, Heineken, Philips en Unilever of sokken&slips van Zeeman & Hema, is overal hetzelfde hoor! NL’''ers zijn een bijzonder (handels)volk ook nog in deze tijd!