Held Paul de Waard bedankt 'Aussies'

Held Paul de Waard bedankt ‘Aussies’
**

http://www.bnr.nl/blobs/misc/22175.gif

Paul de Waard, de Nederlandse backpacker die bij een schietpartij in Melbourne zwaargewond raakte, vindt dat hij, ondanks zijn riskante avontuur, een fantastische tijd in Australië heeft gehad. Hij schrijft dat in een verklaring aan alle ‘Aussies’ en meer specifiek aan de inwoners van Melbourne.**
De Middelburger werd een ware held op het moment dat hij een vrouw te hulp schoot die aan haar haren door een Hells Angel uit een auto werd gesleurd. De passerende advocaat Brendan Keilar schoot hem te hulp. Daarop opende de Hells Angel het vuur. Keilar werd dodelijk getroffen. De Waard verkeerde in levensgevaar en werd naar een ziekenhuis gebracht.
Inmiddels wordt De Waard niet langer op de intensive care behandeld, maar ligt hij op een gewone afdeling van het Royal Melbourne Hospital. Daar wordt dagelijks een enorme hoeveelheid kaarten en bloemen bezorgd door Australiërs die hem willen bedanken voor zijn onbaatzuchtigheid.
In zijn verklaring spreekt de Nederlander zijn dank uit voor de overweldigende hoeveelheid kaarten, brieven, emails, ballonnen, bloemen en knuffels, die hij heeft gekregen. Hij belooft alles te lezen. ‘Het geeft me veel steun om al deze wensen te krijgen en ik herstel snel’, schrijft hij. Ook spreekt De Waard zijn medeleven uit aan de familie van Brendan Keilar ‘in deze, heel moeilijke tijden.’

‘Ik vind Melbourne nog steeds een fantastische stad! Paul de Waard - Rugzaktoerist’, besluit hij.
Complicaties
Kort na de verklaring moest De Waard weer naar de operatiezaal vanwege complicaties. Zijn genezingsproces verloopt niettemin volgens ziekenhuisvoorlichter Rod Jackson Smith voorspoedig. (Bron: BNR Nieuwsradio, vrijdag 29 juni 2007)