Haal nu Canadees geld!!

Ben je van plan, of al zeker, om naar Canada te gaan en heb je het geld in Euro’s al bij elkaar ga dan NU naar de bank!! De Canadese dollar is $100 tegen laag in de 61 euro. Enorm LAAG dus!! (www.wisselkoersen.nl)

Of als je al in Canada bent, neem dan nu geld op!!

Ik heb er niet zo heel veel aan, omdat ik genoeg Canadees geld heb (lang leve werk) maar wie weet jij wel :slight_smile:

Das goed nieuws…zit van 4 t/m 9 nov in Toronto !! Hopelijk staat de CAD dan nog steeds zo laag !
Mocht er trouwens iemand ook in Toronto zijn deze dagen en een drankje willen doen, laat het me ff weten (beste is via PB’tje) !

Groeten,

Dave

@Elissa

Dank voor de ‘heads up’, maar het zal een kwestie van speculeren zijn of de Dollar niet zal BLIJVEN dalen. Ik kijk hier (Vancouver) dagelijks naar de benzineprijzen. Toen ik kwam was het rond de 155 cent per liter. Nu gaat het al wekenlang gestaag naar beneden en gisteren zag ik 110,9 cent staan. Ook zoiets. Vroeger lagen die prijzen onder de dollar. Dus in dat licht is dit al duur. Het is niet te voorspellen met die onrustige wereldeconomie. De Euro daalt ook hard, heb ik begrepen. Dus het verschil tussen die twee wordt toch al kleiner.

Misschien is er een econoom in ons midden die dit verhaal kan bevestigen, danwel ontkrachten?

Hier in Kingston, ON zijn de benzineprijzen gedaald naar 94.5 dollar! Heerlijk dat je minder betaald aan dollars dan dat je aan liters tankt! Hier zeiden de mensen om ons heen dat het door de Canadese verkiezingen kwam, dan schijnt de benzineprijs altijd naar beneden te gaan vlak ervoor, maar nu zijn ze dus nogsteeds laag! De prijs van een vat olie is ook flink gedaald door alle ellende in de US en de economie daar en in Europa. Voor ons is het wel gunstig tot nu toe! 1.6 CAD voor 1 euro en lage benzineprijzen!

Ik bedoelde eigenlijk meer dat op de dag dat ik het bericht plaatste de Dollar erg laag stond, en dat het handig zou zijn om geld te bestellen bij de bank (op die dag). Zodat je meer geld kon krijgen voor je euro’s :slight_smile: ;dollar is nu alweer omhoog gegaan

Ja, ik zit het de laatste dagen ook al in de gaten te houden, t.o.v. de Euro is de US dollar flink duurder aan het worden maar de Canadese blijf goedkoop!

Binnenkort toch maar even naar de bank toe denk ik. :slight_smile: Weet iemand trouwens of het mogelijk is om vanuit Nederland een Canadese bankrekening te openen? Dan kan ik vast wat overmaken…

ING bank begint goed voet aan de grond te krijgen hier. Misschien dat je daarmee zaken kunt doen. Maar ik denk dat je voor het openen van rekeningen vaak in persoon aanwezig moet zijn. Zal moeilijk worden dus.

in de meeste landen kun je alleen vanuit het land zelf een rekening openen, ik zou er maar vanuit gaan dat dat ook voor Canada geldt