ik ben net afgestudeerd als antropologe en ga deze zomer bij mijn vriend in Tamale wonen voor minstens 8 maanden. Ik wou na mijn afstuderen vrijwilligerswerk gaan doen voor langere periode, dus dit komt goed uit. Het probleem is dat de vrijwilligersprojecten in Tamale nogal duur zijn. Ik heb echter helemaal geen gastgezin, ophaalservice of oriëntatieweek nodig. Ik woon bij mijn vriend en ben al enkele keren ter plaatse geweest dus ik heb al kennis gemaakt met de lokale taal en cultuur. Het enige wat ik wil is in een ngo meewerken om wat ervaring op te doen en mijn tijd nuttig besteden. Ik ben ervan overtuigd dat er in Tamale projecten zijn die echt ten goede komen aan de lokale bevolking en ik zou hier graag aan meewerken, ik zie het echter niet zitten om te betalen om te mogen werken. Heeft er iemand contacten in Tamale die me aan vrijwilligerswerk kunnen helpen? Mijn interesse gaat vooral uit naar sociale projecten met volwassenen, maar ik wil ook best in een weeshuis werken.
Wat leuk dat je naar Tamale vertrekt!
Zal vast een super tijd worden!
In 2005 ben ik in Tamale geweest en heb ik het project vrienden van Kassim opgezet.
Een project dat zich inzet voor gehandicapte kinderen in Tamale.
We hebben op het moment 28 kinderen in het project die we helpen in de thuissituatie. Dit kan zijn met meegaan naar een arts, voeding rondbrengen, activiteiten doen, doorbewegen etc.
We zijn sinds kort een NGO, en kunnen vanwege de grote groei van het project wel een vrijwilligster gebruiken.
Als je nog op zoek bent naar een project denk ik dat we je heel goed kunnen gebruiken. En het kost je niks, als alleen je tijd. Het gaat wel echt om vrijwilligerswerk, er staat geen vergoeding tegenover. Vrijwilligers die je voorgingen waren allen heel enthausiast.
Als je geinteresseerd bent of vragen hebt kan je contact opnemen met mij Angelique van Hees:06-55326994
Of kijk even op de website: www.vriendenvankassim.nl
Als je al in Ghana bent en je wilt een keer gaan kijken of informeren kan je bellen met Nicolas: tel.00233-243822619