Goedkoop en relevant vrijwilligerswerk in Oeganda

Counterpart Travels is een kleine organisatie die vrijwilligers plaatst waar ze ook echt kunnen helpen. Dus geen onzinnig scholen bouwen, putten graven en toiletten metselen dat beter door de lokale bevolking gedaan kan worden, maar werk dat aansluit wat jij speciefiek kan en wil. Met een heel erg uitgebreid netwerk in Zuid Oeganda kan Counterpart Travels altijd een organisatie vinden waarbij je kan werken in je eigen veld.

Je werkt via Counterpart Travels meestal alleen met Oegandezen. Accomodatie wordt voor je gezocht. Als je dat wilt wordt je opgehaald van het vliegveld, en krijg je een goede praktische rondleiding. Er is in Oeganda altijd iemand beschikbaar voor je om te helpen met eventuele problemen. Je betaalt eenmalig 150 euro voor de hele plaatsing. Je accomodatie betaal je zelf, maar afhankelijk van je wensen hoeft dat maar 4 euro per nacht te kosten. Alleen maar interessante posities waarin je echt relevant werk doet, en dat in prachtige regio aan het Victoriameer.

Kijk op www.counterparttravels.com om je op te geven en om voorbeelden van plaatsingen te zien.

Hai,

Ik heb de site van counterparttravels al een keer bekeken en het lijkt allemaal erg goed. Wat me erg aanspreekt is dat werk voor je gezocht wordt en dat het hopelijk op lange termijn effect heeft. Heb jij hier zelf meegewerkt of hoe of wat. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

groetjes Nitza

Beste Nitza,

Ik heb zelf de organisatie Counterpart Travels opgericht, precies om de reden die je noemt. Ik heb het idee dat vrijwilligerswerk in Afrika heel veel beter kan. Door precies te kijken wat een specifieke vrijwilliger kan, en veel aandacht te besteden aan de samenwerking met Oegandezen tijdens het werk, denk ik dat we veel meer aan het land kunnen toevoegen. Door andere projecten hebben we een goed netwerk in Oeganda waardoor er altijd een organisatie is die bij je past.

Daarbij heeft die gedachte ook het gevolg dat we er weinig aan over hoeven te houden, zodat we heel weinig geld voor de plaatsing vragen en tòch goede begeleiding bieden.

Duko

Klinkt goed… ik ben wel geinteresseerd!
Ik heb de website in mijn favorieten opgeslagen!

Jij ook al Anja… heb jij plannen om die kant op te gaan…??

Groetjes Nitza

Ja na over 1 jaar, na mijn backpacking ervaring in Australie…
ik ben nu nog in canada, waar ik 1,5 jaar ben geweest…
maar naast mezelf verwennen met dit soort dingen,
zou ik ook graag wat betekenen… en jij dan?

Mijn nicht is net terug uit oeganda…zij ging met livingstone.

Vanaf deze zomer kan je ook met Be More naar Uganda, zie www.be-more.nl!