Geachte lezer,
Mijn naam is Stefan van Leeuwen en ik ben 17 jaar oud. Ik woon in Hellevoetsluis en ik doe op dit moment de opleiding Sport- en beweging coördinator (MBO niveau 4 in 2 jaar tijd). Ik heb vorig jaar anderhalve maand op een camping in Rockanje gewerkt. Dit heb ik met veel plezier gedaan. 15 juli word ik 18. Vorig jaar heb ik de HAVO afgerond met een 7 voor Engels en Frans. Wat ook niet onbelangrijks is, is dat ik dit jaar via mijn werkgever, PLUS Trommel, een AED Cursus heb gedaan.
Sport is echt mijn passie. Zelf heb ik jarenlang gevoetbald, en op dit moment ben ik scheidsrechter bij de KNVB. Hierdoor kan ik goed met emoties van andere mensen omgaan. Nadat ik vorig jaar de HAVO had afgerond ben ik begonnen aan mijn huidige Sport-en bewegenopleiding. Ik zal hieronder kort vertellen wat mijn opleiding precies met het animatiewerk te maken heeft.
Begin dit jaar heb ik een animatiecursus ‘moeten’ doen voor school. Dit omdat ik deze zomer 2 weken stage moet lopen op een camping. Waar veel mensen met tegenzin naar deze 3 daagse cursus gingen, ben ik er met veel plezier heen gegaan. In deze week heb ik ook mijn animatiediploma gehaald. Dit diploma heb ik gehaald via Jelloo (zie Bijlagen). Ik had voor alle onderdelen (op één na) de beoordeling ‘goed’.
Na mijn opleiding ben ik bevoegd om op een basisschool les te geven als vakdocent gym. Daar loop ik nu ook stage voor bij een basisschool. Hierdoor heb ik al aardig wat ervaring met kinderen in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar. Op school krijg ik ook les in (sport)recreatie. Dit houd in dat we kin-derspelletjes doen en organiseren. Ook organiseren we vaak sport toernooien. Tijdens deze lessen leren we veel wat we allemaal kunnen doen op campings.
Zoals al aangegeven heb ik vorig jaar anderhalve maand op een kleine camping in Nederland gewerkt. Dit vond ik echt geweldig om te doen, daarom wil ik dit jaar stage gaan lopen en gaan werken in het buitenland. Ik denk dat iemand met een sport- en bewegenopleiding onmisbaar is op een camping, zeker voor de iets fanatiekere gasten. Zelf heb ik jaren gekampeerd en heb vaak gezien hoe slecht georganiseerd de sport toernooien waren, maar ook hoe slecht er om gegaan werd met emoties binnen de toernooitjes.
Nu ik genoeg heb verteld over mezelf zal ik mijn intenties voor deze zomer bespreken. Voor school moeten we 2 weken stage lopen op een camping. Dus dat ik nu 2 weken stage ‘moet’ lopen, komt mij goed uit. Echter is het niet mijn bedoeling om voor slechts 2 weken stage te lopen op uw camping. Ik wil namelijk heel mijn zomervakantie bij u op de camping willen werken. Mijn zomervakantie duurt van 13 juli tot en met 1 september. De enige eis die bij mijn stage hoort is dat het bedrijf is aangemeld bij leerbedrijf Calibris. Dit is volgens mijn leraar weinig werk.
Hopende op een snel antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Stefan van Leeuwen
06232760478