Gevolgen val kabinet onduidelijk

Volgens de vertegenwoordiger van Nederland op de Antillen, Rob Vermaas, is het nog onduidelijk of er consequenties zijn voor het staatkundig proces nu de Nederlandse regering is gevallen. Dat hangt af van de opdracht waarmee Jan Peter Balkenende terugkomt van de Koningin, aldus Vermaas.Statenvoorzitter Pedro Atacho omschrijft de situatie als ‘vervelend’ maar heeft vertrouwen in de Tweede Kamer. Atacho denkt toch dat de Kamer de aanpassingen van het Statuut zoals afgesproken in april behandelt. Atacho beschouwt het staatkundig veranderingsproces als een ‘lopende zaak’. En dat kan door een demissionair kabinet worden afgehandeld, aldus Atacho.De Wet Openbare Lichamen BES-eilanden wordt op 4 maart behandeld in de Tweede Kamer en de behandeling van de vijf consensusrijkswetten en de Statuutwijziging staat tussen 6 en 15 april gepland. Of staatkundig veranderingsproces doorgaat of stil komt te liggen door de val van de Nederlandse regering is afhankelijk van de vraag of de Tweede Kamer het dossier staatkundig traject controversieel verklaart. Volgens een woordvoerder van Staatssecretaris Bijleveld “Gaan we een onzekere periode tegemoet.”

Goh, ik wist niet eens dat het kabinet was gevallen…Ken je nagaan hoe ik het nederlandse nieuws volg (bijna niet dus…)!

hahaha

ik hoorde het ook pas een dag later :slight_smile:

Groeten,