ik ga normaal gezien eind dit jaar met een backpackorganisatie naar australie
nu na even wat verder te informeren blijkt dat prijs die op hun site staat EXCLUSIEF luchthavenbelasting is. ik heb dan een mailtje gestuurd hoeveel er nog bijkomt. zij beweren dat er bovenop de basisprijs nog eens €750 luchthavenbelasting bijkomt. ik doe wel een stop-over is singapore maar dan nog lijkt dit mij vrij veel.
na wat googlen vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag dus daarom even deze vraag op dit forum.
is dit de correcte prijs? of wat zou eventueel de correcte prijs zijn?
de reisorganisatie waarmee ik ga is travel active.
nu zit het zo dat ik eerst 3maand naar australie ga en dan doorvlieg naar nieuw-zeeland voor 1 jaar. nu heb ik gevraagd of dit mogelijk was.
hun antwoord was als volgende: ja, maar omdat er heen-terug ticket maar een jaar geldig is ligt dit nogal moeilijk. dus wat zij mij konden aanbieden is het volgende:
Inbegrepen
Vliegticket vanaf Amsterdam naar Sydney (niet wijzigbaar ticket) inclusief luchthavenbelastingen
Singapore : retour transfer luchthaven-hotel & 1 hotelovernachting op een 2/3-persoonskamer (gedeeld) inclusief ontbijt & stadstour Singapore
Sydney: transfer luchthaven-hostel (enkele reis) & 3 hostelovernachtingen op een 4/6-persoonskamer (gedeeld) inclusief ontbijt
Auckland: transfer luchthaven-hostel (enkele reis) & 3 hostelovernachtingen op een 4/6-persoonskamer (gedeeld) inclusief ontbijt
Auckland: uitgebreide reis-en werkoriëntatie bij aankomst op ons kantoor in Auckland*
Uitgebreide handleiding van Travel Active voor het aanvragen van je Working Holiday visum voor Nieuw-Zeeland
Handboek Backpacken Australië & Nieuw-Zeeland
*Deze reis-en werkoriëntatie in Nieuw-Zeeland houdt in:
* Persoonlijke begeleiding bij het vinden van werk
* Nieuw-Zeelandse bankrekening & sofinummer
* Gratis gebruik Internet op ons kantoor in Auckland
* Maandelijkse nieuwsbrief met informatie over activiteiten, evenementen en werk
* BBH Backpackers lidmaatschap (grote hostelketen) inclusief kortingskaart voor accommodatie en trips
* 1 maand gratis bagageopslag op kantoor in Auckland (verlenging mogelijk)
* Nieuw-Zeeland postadres en het doorsturen van post naar verblijfadres
* Emergency Hotline - 24 uur per dag, 7 dagen per week
* Hulp bij de afhandeling van belasting- en pensioengelden
hun prijs: €2099
nu staat op hun site dat ze alles dat ik vraag aanbieden + heen en terug ticket voor €1775. nu zit in mijn pakket geen heenreis naar nieuw-zeeland en geen terugticket naar huis. als ik dan een mail stuur om te zeggen dat deze prijs niet klopt omdat ik uiteindelijk meer betaal voor minder zeggen ze dat op hun site de prijs exclusief luchthavenbelasting is en dat daar de meerprijs vandaan komt. naar mijn gevoel klopt deze prijs langs geen kanten en 750 euro voor de heentickets vind ik redelijk raar.
zo een lang verhaal maar ik hoop dat dit een beeld vormt van de vraag waarmee ik zit en dat jullie je gedacht kunnen zeggen over de prijs van 2099euro dat ik persoonlijk veel geld vind voor wat ik krijg of ben ik dan een beetje naief?
In mijn ervaring is het niet nodig om voor een land als Nieuw-Zeeland georganiseerd te gaan, in ieder geval die starterspakketten bieden eigenlijk niets wat je niet zelf kunt doen. Nieuw-Zeeland is een land waarin reizen erg makkelijk is, mits je Engels kunt. Je krijgt geen grote cultuurshock, de mensen zijn behulpzaam en internet is er goed, mocht je dingen willen nazoeken.
Het vinden van werk, het aanvragen van een belastingnummer, het vinden van een hostel: dat zijn allemaal dingetjes die je makkelijk al vanuit Nederland regelen kunt. Een BBH lidmaatschap kost je 50 NZD (waarvan 20 NZD telefoon tegoed is) en kun je ook online aanvragen. Wel erg aan te raden trouwens: BBH heb je in NZ meer aan dan YHA.
Een WHV aanvragen is ook gewoon via het internet mogelijk en, mits je het Engels begrijpt, ook niet echt ingewikkeld.
Als je Nieuw-Zeeland binnenkomt met een WHV (of een ander werkvisum), moet je 4200 NZD hebben op je bankrekening en aan kunnen tonen dat je genoeg geld hebt om het land weer uit te komen.
Ga dus zoeken op het internet naar òf een cheap-as retourticket (kijk ook eens bij qantas, die heeft soms goedkope tickets op Austalië waarmee je door kunt vliegen naar NZ) en gebruik je retourvlucht gewoon niet, òf vind een goede one-way. Air New-Zealand heeft soms mooie aanbiedingen, waarbij je nog even kunt stoppen in LA, San Fran of op een eilandje in de Stille Zuidzee. Dan keer je gewoon je reisroute om en vlieg je vanuit NZ nog even door naar Oz en daarna terug naar huis.
Eigenlijk, als ik je verhaal goed lees, zou jij dus via Travel Active ook gewoon een enkele reis boeken, omdat je te lang wegblijft om gebruik te maken van de retourvlucht.
Vanwege de vrijheid die je jezelf geeft als je de dingen zelf boekt, zou ik toch echt voor die optie kiezen… Als je dan gaat, doe het dan lekker op jouw manier! :wereld:
maar het is vooral om dat ik nog jong ben (19jaar) dat ik graag een extra zekerheid zou hebben om terug op te vallen. ook mijn ouders zouden dit graag hebben ook om dezelfde reden.
maar ik zal nog een nadenken en jou raad in overweging nemen want uiteindelijk is het veel geld dat ik misschien aan andere zaken zou kunnen spenderen.
Ik las je vraag op het forum en ik heb destijds ook veel gehad aan Wereldwijzer, dus probeer ik nu andere mensen zo af en toe te helpen
Ik denk dat de 2099 euro voor alleen je heen ticket naar Australie en wat begeleiding en overnachtingen hier en daar ook een behoorlijk bedrag is. Het is wel zo dat een enkeltje in verhouding duurder is dan een retourticket. Het is dus niet zo dat als het retourticket 2000 is dat het enkeltje maar 1000 is. Vaak wel iets meer.
Hoe dat zit met luchthavenbelastingen tegenwoordig durf ik niet te zeggen, maar ter vergelijking:
Ik heb destijds voor rond de 1900 euro een retour ticket van Amsterdam via Australie/Sydney naar Auckland en weer terug naar Amsterdam kunnen kopen. Dit was ook een georganiseerde reis en hier zaten dus ook alle transfers en overnachtingen bij de overstap in Azie in, de eerste 4 nachten in een hostel in Sydney, informatiepakketten, hulp bij aanvragen visa, begeleiding de eerste week in Sydney met aanvragen werkvisa etc. Eigenlijk dus het zelfde als jij zoekt, maar dan MET een retourtje naar Nieuw Zeeland EN met een vlucht terug naar huis. Ik denk dus dat de 2099 vrij prijzig is voor wat je krijgt. Ik heb destijds geboekt bij Australian Backpackers en die organisatie functioneert prima.
Mijn tip: vraag offertes op bij verschillende bureaus die dit soort dingen organiseren. Behalve Travel Active zijn er ook nog Australian Backpackers, Kilroy en Activity International die dit kunnen regelen en de meeste met begeleiding. Vraag bij iedereen een offerte aan voor wat je wilt en kijk wie het goedkoopste biedt
Je kunt altijd nog zelf zoeken naar een retourticket van Amsterdam naar Auckland om te zien wat het ticket ansich kost en wat ze extra vragen voor de begeleiding/extraatjes etc, om te zien wat het verschil is (en of je dat het waard vindt).
Laatste tip: je schrijft dat je het einde van het jaar gaat. Houd er rekening mee dat vanaf december ALLES schreeuwend duur wordt. Tickets zijn zo een paar honderd euro duurder en het zelfde geldt voor hostels/hotels. Met de feestdagen in aantocht is gewoon de duurste tijd van het jaar om te reizen. Misschien kun je al eerder of juist later weg?
Ja als je goed mikt en kijkt wanneer je gaat kun je voor ongeveer 1200 euro retour van Amsterdam naar Auckland vliegen. Ze hebben ook soms acties ik heb wel eens van iemand gehoord dat die een vliegticket voor zo’n 1000 euro heeft gevonden. Mijn moeder die heeft een rondreis ticket gedaan geboekt bij Kilroy.
Dit was Amsterdam, Hong Kong, Hong Kong, Auckland, Auckland, Cook Eilanden, Cook Eilanden, Los Angeles, Los Angeles, San Fransicsco, San Fransisco Los Angeles, Lons Angeles, Londen en Londen naar Amsterdam.
Hier heeft ze 2200 euro voor betaald, via Kilroy. Dus misschien hun een vragen wat mogelijk is.