Fotowedstrijd: 1e Halve Finale (Turkije Special 2007)

Wedstrijd Leukste Turkije Vakantiefoto 2007
1e Halve Finale

Doordat de meeste foto’s maar 1x zijn genomineerd en het meer dan 10 genomineerden zijn (13) zullen we met halve finales moeten werken. De 1e en 2e plaats van elke halve finale gaat door naar de finale stemronde.

Agenda:
24 t/m 27 augustus: 1e en 2e halve finale
28 t/m 31 augustus: finale

In dit topic kun je stemmen voor de 1e halve finale. De 2e halve finale vind je hier.

Succes!

De winnaar ontvangt het boek “Sneeuw aan de Bosporus” van de Turkse schrijver Celil Oker, beschikbaar gesteld door Uitgeverij Elmar.

http://img.bol.com/intershoproot/BOOKCOVER/FC/9/0/3/8/9/9038916388.gif

In zijn betere dagen was Remzi Ünal piloot bij de luchtmacht en Turkish Airlines. Maar sinds hij er daar uitgevlogen is, moet hij als privé-detective aan de kost zien te komen, hoewel dat beroep eigenlijk helemaal niet bestaat in Turkije. Remzi is niet bepaald sociaal, zit (als gewezen piloot) graag in de vluchtsimulator, is single, gaat onregelmatig naar aikido en het is niet helemaal duidelijk of hij een complex iemand is of iemand vol complexen. Kortom: Remzi staat als moderne maar tevens doorsnee-inwoner van Istanboel, midden in het leven. De lieden die een beroep op hem doen, hebben meestal alle reden om de politie uit de weg te gaan. Datzelfde geldt ook voor Remzi zelf. Dat het bij zijn eerste grote zaak niet slechts om een mishandelde student gaat, wordt hem al snel duidelijk als hij over een lijk struikelt, geheimzinnige pakketjes moet ophalen en bezorgen en plotseling zijn kennis van het aikido dringend nodig heeft.

beetje vreemd dat het zo is ingedeeld

weet dat 1 foto van mij 2x is genomineerd… (als enige)
niet echt ‘eerlijk’ dat die in dezelfde pool zit als mijn andere foto!
of zie ik dit nu verkeerd? anders had ik 1x op de een kunnen stemmen en 1x op de andere…

sowieso wordt er nu vreemd gestemd
ik vind namelijk de foto’s uit de 1e ronde eerder in aanmerking komen voor mijn stem dan uit de 2e ronde en nu moet ik een ‘beste van de rest’ kiezen :frowning:
ik had het me toch een beetje anders voorgesteld…

Volgens mij ben je niet de enige, in de andere poll staan 2 andere genomineerde foto’s van dezelfde maker dus wat dat betreft is het wel eerlijk, lijkt mij.

Wel jammer inderdaad want beide foto’s van rsteeghs verdienen wat mij betreft een plaatsje in de finale! :nod:
Mooie foto’s die een verhaaltje vertellen, niet alleen een mooi plaatje van een mooi uitzicht.
Goed gedaan hoor, rsteeghs! :thumbsup:

nou ja, het gaat er mij niet zozeer om dat ik toevallig dan 2x in dezelfde ronde zit, want idd in de andere is dat ook zo…
maar het gaat er mij om, dat het gesplitst is.

Voor mij zitten in de 1e ronde namelijk mijn nr 1, nr 2, nr 3 en nr 4! maar ik mag er maar 1 kiezen en nu ‘moet’ ik, via de 2e ronde, eigenlijk mijn nr 5 t/m 10 als 2e selecteren…

nou ja…
snap het gewoon niet. Ik dacht dat een enquete 10 keuze mogelijkheden kon bevatten