foto's

Omdat soms plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden (en er geen aparte afdeling is voor foto’s op dit forum…): http://www.fotoof.nl

Een kleine selectie van foto’s die ik de afgelopen jaren gemaakt heb in Nederland en daarbuiten. Van een Balinese bruiloft tot het Egyptische onderwaterleven tot wildlife in Zuid-Afrika. Enjoy :slight_smile:

(De site is pas sinds vandaag online, dus alle input is welkom!)

Mooie fotos,Jenny!! misschien dat ik een beroep doe op jou kunde om foto’s te trekken van mijn “bruiloft”!!gegroet:georgessiam.:chin:

de foto’s zijn inderdaad mooi, top
het is alleen jammer dat je niet van foto naar foto kan gaan je moet nu eigenlijk altijd terug naar de homepage behalve als de foto’s kleiner dan het gehele beeldscherm zijn dan kan je ernaast klikken

Hele indrukwekkende foto’s! Site ziet er ook strak uit!
(Ik heb dezelfde telezoomlens. :D)

Psssst… In je profiel hier kun je wel foto’s plaatsen. Nimbus Hosting :wink:

Ging jij niet in Indonesie trouwen? Als je m’n ticket betaalt wil ik best foto’s maken :wink: >>>

Dat is iets waar we inderdaad nog mee bezig zijn, als gezegd, de site is nog niet helemaal af. Aangezien ik geen plug-in kon vinden die geheel aan mijn wensen voldet (ik ben soms een beetje veeleisend), kosten sommige dingen wat meer tijd.

Ja we gaan normaal trouwen in Indonesie!Maar we zijn er nog niet uitgeraakt,hadden 2opties:Indonesie of Vietnam.Natuurlijk zullen we daar een plaatselijke fotograaf aanspreken,maar ik had gedacht om ook fotos van de trouw te laten maken in Belgie!(Brugge)dit om mijn toekomstige schoonfamilie te plezieren.Ik zal wel iets laten weten,op voorhand Jenny,dan kunnen we eventueel (als je geintresseerd bent)iets afspreken!gegroet:georgessiam.

Laat maar horen wanneer het zover is, George.

Dit is inmiddels aangepast :slight_smile:

Hoi
erg mooie foto’s! Ik dacht alleen dat je er nog veel meer had (moet wel na zoveel reizen) komen die ook nog op je site?
Ben erg benieuwd daar naar.
Wat voor fototoestel heb je? Ik zou wel graag een betere willen hebben die ook verder mooi kan inzoomen maar die zijn vaak zo groot en log. En heb daar geen zin in om mee te slepen en dan zou ik erg bang zijn dat hij gestolen wordt of te erg beschadigd!
groetjes Lotte

Hoi Lotte,

Ik heb er voor gekozen om op www.fotoof.nl maar een kleine selectie van mijn foto’s te zetten, niet iedereen heeft zin om honderden (duizenden ;)) foto’s door te bladeren. Uiteraard staat een deeltje van mijn foto’s toch online, deze zijn te vinden op mijn reisverhalen website www.ikreis.net. Ik ben die site momenteel flink onderhanden aan het nemen, het aantal albums is nog niet zo groot maar zal de komende weken/maanden flink uitgebreid worden.

De foto’s op www.fotoof.nl die bovenwater genomen zijn, zijn allemaal genomen met een Canon 350D of 450D. Een vrij grote camera, zeker als je bedenkt wat ik allemaal aan lenzen mee sleep zo nu en dan :slight_smile: Als je een compacter iets wil, dan zou ik voor de Canon G-serie gaan. Zelf heb ik een Canon G10 voor onderwater, maar zijn opvolger de G11 is nog een stapje beter. Goede zoom, een fantastische lichtgevoeligheid en ruisonderdrukking (voor een semi-compact althans) en vele mogelijkheden om dingen handmatig in te stellen. Maar ook als je alleen simpel op de knop wilt duwen is deze camera best een aanrader!

En wat verlies en diefstal betreft: risico van het vak… Mijn grootste angst is nu dat ik foto’s kwijtraak, niet eens dat ik de camera verlies (of dat mijn onderwatercamera verdrinkt!). Die laatste is overigens verzekerd.

Groet,

Hoi
ik snap het wat betreft je aantal foto’s. Ik zal weer eens kijken op je andere site. Heb die 2 jaar geleden voordat ik naar Azie ging als een doorgeplozen!
Ik heb in principe een goed fototoestel. En Fujifilm S570 (nummer is een beetje vervaagd) waar ik tevreden over ben. Hiermee kan je de standaard instellingen gebruiken en veel zelf instellen al snap ik dat vaak nog niet. Ik wil deze dus zowiezo eerst verslijten. Ik zit er ook over te denken een cursus te volgen zodat ik ook weet hoe en wat met handmatig instellen, maar dat komt er maar steeds niet van…
Wat ik altijd zo jammer vind is dat in real life iets in de verte (een uitzicht) zo mooi lijkt maar je dat nooit op de foto krijgt. Of soms kan je gewoon niet dichterbij iets komen en dan is het maar een puntje op de foto. Daarom zou ik wel iets willen wat verder (en scherp genoeg) inzoomt.
Groetjes Lotte
ohja ik heb ook een erg handzaam (zo in mijn zak te stoppen) klein camaraatje en ik merk dat ik die vaak gebruik juist omdat hij zo lekker klein is! Geen gesjouw dus en als ik deze kapot maak of kwijt raak is het inderdaad meer een ramp omdat ik de foto’s dan kwijt ben (al zet ik ze meestal op reis elke dag (of om de dag) op een andere opslag.