Heb je altijd al mooie en pakkende foto’s willen maken? Van landschappen, maar ook van de mensen om je heen? Kom dan naar de fotografieworkshop die Jenny Smit geeft op de Wereldwijzer Vrijwilligersdag op 9 november in Utrecht en leer hoe je je unieke ervaringen als vrijwilliger vastlegt in mooie beelden! Als je een camera of je mobiele telefoon bij je hebt kun je meteen aan de slag!
Over de fotograaf:
Ik ben Jenny en ik ga vaak op weg met mijn camera op zoek naar mooie plaatjes. Ik houd er van de wereld te ontdekken door te reizen, waarbij mijn grootste interesse uitgaat naar mensen en hun cultuur. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Indonesië, Thailand, Bangladesh en Mongolië.
Grappig dat Susan juist deze foto heeft uitgekozen om bij het bericht te plaatsen. Deze foto, genomen in 2006 met mijn oude compactcamera, heeft ooit in de National Geographic gestaan. Hét bewijs dat je ook met een eenvoudige camera leuke plaatjes kan maken.
Hoe? Daar vertel ik volgende week zaterdag meer over.
Mochten er trouwens mensen zijn die graag willen dat bepaalde onderwerpen aan bod komen, dan kun je hier een berichtje achterlaten.
Fotograferen is ook een kwestie van DOEN! Natuurlijk is het heerlijk om met een camera een mooie reis vast te leggen, maar we zijn maar weinig mensen die continu op reis zijn. Voor sommige is het misschien wat lastiger (ook voor mij ;)), maar je kan in Nederland ook hele mooie plaatjes schieten.
Kijk vooral ook naar het werk van anderen, wat vind je goed en wat minder. Het is tegenwoordig een kleine moeite om mensen te volgen op Facebook en Twitter en zo regelmatig foto’s te bekijken.