foto uploaden

Hallo,

ik was net begonnen met foto’s uploaden, voor foto-album, werd ik er af gegooid en moet ik contact opnemen met jullie. Vandaar dit berichtje?

Helpen jullie me verder?

Hallo Anky,

Vervelend dat het uploaden niet wil lukken. Wat bedoel je echter met ‘er afgegooid worden’? Wordt je geheel uitgelogd? Willen alleen de foto’s niet uploaden met een foutmelding?

Wat je zou kunnen proberen is voor het uploaden de foto’s al verkleinen en zorgen dat alles in JPEG-indeling staat.

Zo kun je foto’s verkleinen:

[ul]
[li] Als je Windows XP hebt, kun je daarvoor een powertoy installeren. Dit is een soort plug-in voor Windows, geschreven door Microsoft zelf (helemaal veilig dus). Je kan de installatie hier downloaden: http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe[/li]Na de installatie kun je een afbeelding (of meerdere tegelijk) selecteren, rechtsklik, Resize Picture(s) (ergens bovenaan) en in het scherm dat dan verschijnt, kiezen voor ‘Medium’ en klik op OK. De verkleinde afbeelding zal de naam van het origineel dragen met de toevoeging (Medium).
[li] In Vista kun je dit programma proberen: VSO Products catalog Photo Movie conversion burning DVD lijkt op de Windows XP Powertoy, maar dan iets uitgebreider en van een ander bedrijf. Persoonlijk heb ik geen ervaringen met dit programma.
[li] In Windows 7: nog geen idee, bovenstaande programma’s schijnen niet te werken, maar MS Paint schijnt uitgebreider te zijn…[/li][/ul]
Welke software je ook gebruikt, zorg dat de afbeelding 800*600 wordt of kleiner.

Probeer het hiermee nog eens. Als het nog steeds niet lukt, horen we het natuurlijk graag. :slight_smile:

Veel succes!
Jurjen

1 like

Hallo Anky,

Is je probleem zo opgelost?

Groetjes,
Yvonne

Hoi,

Ja, ik denk het wel. Ik heb later geprobeerd het met enkele foto’s per keer te doen en dat lukt!

Wel heb ik na het plaatsen van een andere profiefoto direct spammailtjes ontvangen me als titel: (twee keer exat hetzelfde: "wat een leuke foto " oid) waarna ik hem toch er nog even afgehaald heb. Spam stopte ook. Heel vreemd want jullie berichtjes komen altijd met verwijzing naar wereldwijzer.

Ik ga het op een later tijdstip nog eens proberen, bedankt voor de reactie,

Anky Buijs

Ik hoor het graag als het weer voorkomt, dan kan ik het bij de webmaster voorleggen.

Groetjes,
Yvonne

Als je geen behoefte hebt aan profielreacties, zou je dit zelfs uit kunnen zetten.

Dit kun je doen in je profielinstellingen, deze pagina om precies te zijn: http://www.wereldwijzer.nl/profile.php?do=editoptions
Zoek naar “Enable Visitor Messaging” (halverwege de pagina) en haal het vinkje weg (vergeet niet de wijziging op te slaan onderaan de pagina).

Mocht je wel profielreacties willen ontvangen, maar hier geen notificatie in de email van wilt ontvangen, kun je op diezelfde pagina het vinkje weghalen bij “E-mail notificatie ontvangen van nieuwe WW mail”. Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij vallen de profielreactienotificaties hier ook onder.

Hiermee kun je gerust je profielfoto gebruiken, zonder dat je mailtjes ontvangt. :wink:

Hopelijk werkt dit voor jou!

Hoi Jurjenb

Het ging om spam rechtstreeks op mijn hotmail, niet een profielreactie. Dat vind ik juist leuk…

Maar alweer bedankt,

Anky

Hoi Anky,

Laat maar weten als het weer gebeurt, dan zoeken we het verder uit.

Groetjes,
Yvonne

Hoi Yvonne,

Dat zal ik doen!

Groet, en alvast een gezellige jaarwisseling!

Anky

Bedankt, ook een erg goede jaarwisseling gewenst!

Groetjes,
Yvonne