Ja VideJo, sorry, maar Klondike is geen stad, maar de regio. Dawson is de naam van het stadje dat ik zoek (een heel erg leuk stadje ook nog trouwens).
Score ('t wordt ééntonig):
LineC 3
VideJo bijna 1
Ja VideJo, sorry, maar Klondike is geen stad, maar de regio. Dawson is de naam van het stadje dat ik zoek (een heel erg leuk stadje ook nog trouwens).
Score ('t wordt ééntonig):
LineC 3
VideJo bijna 1
Ach, dat ben ik de laatste maanden wel gewend. Ik doe in de marge mee. Om de winnaar(s) het idee te geven, dat zij boven de menigte uit steken.
Singapore?
Taipei !
Het is werkelijk waar niet te geloven… dacht nu de rest van de avond rust te krijgen, maar nee hoor.
Score:
LineC 4
rest… tja…
Oke: alvast dat jullie het weten… of je het nu vandaag raadt of niet, ik kijk pas morgen weer ![]()
Ga je ook met een Google-bord langs de weg staan, wachtend totdat de Google Streetview auto voorbij komt;)
Dit lijkt me dan Singapore
Mijn google street simulatiewagen heeft de hele nacht door Singapore gereden en eindelijk de exacte locatie gevonden:
Lol… dat heeft vast wel wat brandstof gekost.
Maar het heeft je wel een puntje dichter bij LineC gebracht.
Score:
LineC 4
rj1102 1
Bremen ?
die lol was dan van korte duur. LineC maakt korte metten……
Das ist richtig (zowel Bremen als dat de lol van korte duur was, evenals dit rondje trouwens
).
Omdat het aantal sterretjes lastig te tellen is met zoveel sterretjes, heb ik besloten dat je maximaal 10 sterretjes achter je naam krijgt, daarna wordt het aangegeven met getallen + cijfers.
HALL OF FAME / Google Street View Expert
LineC 10*
Sjos *******
Marineduiker *** - Cameo ***
Martijng * - dutchgirl * - rj1102 *
C4th - VideJo
Dus starten we een nieuwe ronde. Dit keer even zonder LineC, maar cameo, die de laatste tijd sterk komt opzetten mag weer wel mee doen… spannend dus.
Holten (of is het Canadees grondbezit
)
Of is het soms Oosterbeek?
Nee, VideJo, niet Oosterbeek.
En voor Sjos geldt twee keer “Ja”…
Ten eerste ligt het binnen de gemeentegrenzen van Holten, maar daarnaast is het ook een stukje Canadees Grondgebied.
Oftewel: ik kan elke dag even op en neer naar Canada als ik wil ![]()
Even wat extra informatie (ja, had het plaatje beter kunnen bewaren voor dat andere spelletje, waar vaker extra info gegeven wordt): Het is één van de grootste militaire begraafplaatsen van ons land. De toenmalige burgemeester van Holen heeft samen met het ministerie van oorlog (dat toen nog bestond) geregeld dat dit stukje Nederland aan Canada geschonken werd.
Er zijn 1393 soldaten begraven waaronder 1355 Canadezen (en 36 Britten, 2 Aussies en een Belg).
Echt een mooi stukje eerbetoon.
Elke kerstavond worden er door schoolkinderen uit Holten kaarsjes bij alle graven geplaatst en elk jaar in mei is het onderdeel van een grote herdenking (met doedelzakspelers en al).
Score:
Sjos 1
Calgary ?
Zoals aangekondigd… Cameo mag weer mee doen :biggrin: (uit betrouwbare bron weet ik echter dat hij/zij het deze week best druk heeft…)
Score:
Sjos 1
Cameo 1
Ancona ![]()