Ik krijg zo langzamerhand de indruk, dat rj1102 met streetview kan zoeken ipv met Google zelf. Als dat zo is, wil hij dan aub uitleggen hoe dat gaat?
ja, zo lijkt het inderdaad wel.
Ben het eigenlijk wel met VideJo eens… zelfs de meest onmogelijke dingen, plaatjes waarbij (in mijn ogen) geen echte herkenningspunten zijn, die niet echt voor de hand liggen weet hij zeer snel te vinden… Ben ook wel benieuwd hoe je dat doet?
Hoewel… als je dat hier op de site uit de doeken doet, dan kunnen we wel stoppen met dit spelletje.
Kortom: rj1102 heeft het goed, heeft een rondje rust verdiend en een extra sterretje in The Hall of Fame.
HALL OF FAME / Google Street View Expert
LineC *********
Sjos ******
Marineduiker ***
Martijng * - dutchgirl * - rj1102 *
C4th - VideJo - Cameo
Haha, ik geef natuurlijk niet al mijn geheimen prijs. Maar ik kijk in het algemeen eerst naar aanwijzingen in het plaatje en zoek dan via Google of Google afbeeldingen. Op het strand van Iquique wapperde bijvoorbeeld de Chileens vlag (die kende ik nog van het eerdere Chili-plaatje) en op die van Hong Kong stonden reclameborden in het Chinees. Dat maakt het zoekgebied een stuk kleiner. Ik vind het dan wel weer leuk om ten slotte de precieze locatie met Google Streetview/Earth erbij te zoeken, maar als je de stad hebt, is dat meestal niet meer zo moeilijk.
En we beginnen weer opnieuw. Dit keer zonder rj1102. Cameo mag zich weer aansluiten.
Uit welingelichte bronnen heb ik vernomen dat LineC ook even buiten de deur is, dus wie weet wat deze ronde brengen gaat.
Heel misterieus plaatje!!!
Hmm… raar… als ik er op klik, opent het plaatje zich wel, maar bij anderen blijkbaar niet.
Poging 2:
Nu is het plaatje wel te zien. links verkeer en een voorrangsbord met de text GIVE WAY. Plus een Novotel hotel.
Dus je weet direct dat het Londen is ![]()
Het is de laatste tijd jullie gewoonte om plaatjes te plaatsen, van het deel op aarde, waar ik nog niet ben geweest. En ik ben al vanaf 1959 op reis . . .
Ik weet dat ik breed ben, maar om me nu in meervoud aan te spreken :tear:
Ik weet niet in welk deel van de wereld jij allemaal al wel of niet geweest bent, maar tot op heden zijn er in 2015 27 plaatjes geplaatst (inclusief de laatste).
Hiervan waren er 13 van plaatsen binnen Europa (waaronder ook twee keer Nederland :biggrin:), drie lagen er in Noord-Amerika, zes in Zuid-Amerika, twee in Azie, 1 in Afrika en 1 in Oceanie.
(en voor wie nu heel fanatiek aan het zoeken is welk continent vaker genoemd is dan er geraden plaatjes zijn… het continent van het laatste plaatje heb ik niet toegevoegd aan de opsomming van aantallen per continent :biggrin:)
Canberra
Dacht eerst Perth trouwens.
-Edit-, zie nu ook de tip dat het in Australie moest zijn hierboven.
Eeeh??? welke tip?
Maar 't is goed.
Score:
Marineduiker 1
Brussel.
Sorry, had het verhaaltje niet goed gelezen boven mijn vorige post, dacht dat je een tip gaf richting Australië. Ach ja.
Luik (Liège) ?
Het land dat door jullie beiden genoemd is is goed, nu alleen nog de juiste stad zien te scoren ![]()
Namen?
Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden (Belgie was makkelijk)
Dinant (provincie Namen)
Ennnn… we hebben een nieuwe naam in de deelnemerslijst van dit spel. Welkom White Dragon!
Score:
Marineduiker 1
White Dragon 1
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar kom er helaas niet uit.
Toch deel ik mijn denkwijze (als het mag)
- Amerikaans lijkende auto’s
- cruise schip
- Ah, een USA vlag
- zoek USA cruise (geen logo’s gevonden)
- Ah ook een NL vlag
- zoek Holland Amerika Line: check logo
Maar dan… het is dus een stop van de Holland Amerika lijn, maar waar ik ook zoek… ik vindt deze locatie niet XD
Lijkt me sterk als het niet op Amerikaans grondgebied is
Het lijkt nog het meeste op St Thomas, maar die heeft geen streetview
Dus voor de vorm zeg ik: Seattle (maar wens de rest meer geluk haha)