Heel goed. Was al bijna bang dat het plaatje dat ik speciaal voor kerst had klaar staan niet meer in kerst 2014 geplaatst zou kunnen worden, maar met dank aan jouw Gaborone is dat ook nog gelukt en dan raad je Bethlehem ook nog.
Welke winter heeft speciaal gewacht?
Welke witte nakerst?
Wij hebben gewoon een chagrijnig november-achtig uitzicht. Grijze lucht, waar af en toe wat water uit komt, maar meer ook niet.
Met grote jaloezie heb ik al naar plaatjes op het grote wereld wijde web gekeken…
Maar goed, terug naar de “stad”… Sneeuw kan er wel vallen daar (kortom: Tropen vallen af).
Ik zie poppies en dus is het een herdenkingsplaats, waarschijnlijk voor militairen. De vlag doet mij denken aan Australië. Dus denk ik dan aan Noord Australië, want daar hebben de Japanners tijdens de Tweede Wereldoorlog een aanval geplaatst.
Met poppies zit je goed.
De vlag die je ziet is niet de vlag van Australie (ter verduidelijking: Die bevat de Union Jack, aangevuld met zes sterren).
De vlag die je ziet is tevens de vlag van het “land” waar het hier om gaat.
Klopt ! Maar de vlaggen van de Australische Staten (zie hier) hebben die sterren niet. In plaats daarvan, staat aan de rechterkant de ‘badge’ van de deelstaat afgebeeld.
Klopt, maar daarom meldde ik ook dat het de vlag van het “land” was… Land tussen aanhalingstekens, omdat het weliswaar een overzees grondgebied is, maar ik het toch minder een “land” vind dan Australie.