Dit vind ik werkelijk waar niet te geloven.
Hoe heb je dat gevonden??? Zelfde redenering als ik?? (plaatje 144 is een gros, dus een plaatsje beginnend met GROS??)
Heel knap, zou je er bijna twee punten voor geven, maar dat is niet eerlijk ten opzichte van RJ1102.
Hoe gevonden ?
Met dank aan Wikipedia, ditmaal. En geluk gehad ! ‘
k Kende dat stadje niet, maar ’t moest wel in Italië zijn. En dan is de meest voor de hand liggende regio : Toscane.
Daar doorklikken op de respectieve provinciehoofdsteden
Eerst Arezzo, dan Grosseto, … (Firenze leek me niet en dus overgeslagen)
Onderaan : Grosseto (stad) - Wikipedia
Was het geen provinciehoofdstad of in een andere regio, had het allicht een pak langer geduurd …
Grinnik… jij maakt er altijd een militaire tocht van om iets te vinden he
Ik heb zo’n vermoeden dat je bovengenoemd plaatje dan ook wel moet kunnen vinden, maar jou kennende gun je voorlopig het punt aan een ander, totdat ze je dreigen te gaan inhalen
Hintje voor het overige zoekvolk:
Het ligt in Europa, niet in Zuid-Europa en niet in Oost-Europa.
Ik zal het zoekgebied “Groot-Brittannie” verkleinen naar “Engeland”.
In de vorige post stond een woordje dat bij vertaling al een deel van de naam van de stad vormt
Aah… toch nog iemand die de vertaling van “Klaar” naar Ready maakte (en de hint naar “lezen” die ik in het zoekplaatjes-draadje heb laten vallen!!).
Sjappoo…
Toch nog drie mensen op de ranglijst. Leuk.
Score:
rj1102 4
LineC 4
GerHannimo 1
Hopelijk hebben jullie hier minder moeite mee.
('t Is bijna Sinterklaas).
Ja goed he… heleboel goede plaatjes op streetview.
Een plaatje van Shenzhen heb ik nog niet gebruikt, wellicht komt dat omdat streetview daar nog geen plaatjes van heeft.
(ervanuitgaande dat VideJo het als serieus antwoord bedoelde) (wat trouwens wel een megagrap zou zijn geweest)(zou hem bijna een punt geven voor het briljante idee)?
Grinnik, denk ik een keer vriendelijk te zijn en in het kader van het naderende Sinterklaasfeest echt een weggevertje te pakken, zoeken ze het overal op de wereld behalve…
Gefeliciteerd Line C. Jij wint een volgende ster in The Hall of Fame en blijft daarmee de onbetwiste leider van het spel.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen (klinkt afgezaagd, moet toch eens wat anders verzinnen).
Iedereen staat weer op 0, behalve LineC, die staat op -200, zodat ze deze ronde niet zal winnen.