Forumspel: Raad de Google Street View Stad

is deze niet al eens eerder aan bod geweest?
met als antwoord:
Le Serpent - Sculpture de la Solidarité - van Marco Slinckaert
in Lille - France

Precies :wink: … deze rotonde in Lille (F) kwam hier eerder al aan bod, in het Grote Zoekplaatjestopic !

25 jaar al, is ‘Place de la Solidarité’ de officiële naam van dit plein in de stadswijk ‘Wazemmes’.

25 jaar al, staat dit sculptuur ‘Anneau de Möbius’ of ‘Sculpture de la Solidarité’ van Marco Slinckaert op de rotonde.

Imposant kunstwerk : 12 m lang, 7 m hoog, samengesteld uit 3000 inox elementen, goed voor 10 ton.
Volgens plan moest het ook een fontein worden, maar er is onvoldoende water in het bassin.

Het idee achter die eindeloze Möbiusband en het gebruik van onderling verschillende materialen staan symbool voor solidariteit. De toenmalige Franse president François Mitterand himself huldigde in 1989 het vernieuwde plein in. Leitmotiv in zijn toespraak : de eindeloosheid van solidariteit.

Oké, genoeg gezeverd lol2
Ter plaatse kent vandaag bijna niemand de officiële namen van het plein noch kunstwerk.
Maar als je de weg vraagt naar ‘la Place du Serpent’ kan iedereen je verder helpen.

En die Möbiusband
die heet in de volksmond : le serpent (slang), rollmops, eindeloos bandenspoor, monster van Loch Ness zonder kop noch staart, …

Tip : rondslenteren op de markt van Wazemmes

En weer wat geleerd (kende de möbiusband nog niet).

Antwoord, uiteraard, correct.

Score:
Sjos 3
dutchgirl 1
VideJo 1

New Castle?

Nope. Je zit iets te noordelijk.
(by the weg: Het is één woord: Newcastle (of beter gezegd, eigenlijk drie woorden: Newcastle upon Tyne))

ooh natuurlijk erg slordig.
Dan maar ietts naar het zuiden: Pocklington

Lol, ik heb eerst even op moeten zoeken waar dat precies lag :slight_smile:

Met “iets te noordelijk” kan het wel zijn dat ik heel wat meer kilometers bedoel dan je denkt :slight_smile:
(lees: Groot-Brittannie is niet het land waarin deze stad ligt)

Is het in Australië?

Nee, het is niet in Australie, maar je bent wel heel dichtbij.

Wellington, te papa museum. Daar ben ik nota bene geweest en ik herkende het niet vanaf deze kant!

Heel goed. De laatste A van te Papa stond nog net op de foto :slight_smile:

Mooi museum he? Ik was er toen er ook nog een Lord of the Rings tentoonstelling was. Als groot fan van de boeken was dat natuurlijk ook echt een walhalla.

Score:
Sjos 4
dutchgirl 1
VideJo 1

ja bijzonder mooi museum, ook het gebouw wat op deze foto wat minder leek naar mijn mening :slight_smile:

weer zo’n leuke: lijkt Nederlands. Utrecht?

Lijkt niet alleen Nederlands… IS Nederland.
Alleen geen Utrecht.

Dank je, die hint schiet lekker op, kunnen we Utrecht in ieder geval afstrepen :nadenken:

Meppel?

Lol. Meppel is het ook niet.
Goed, dan een hint waar je meer aan hebt…
Als je op je eerstgenoemde gok in de trein stapt naar de tweede gok, dan kom je door deze stad.

kijk daar kunnen we wat mee….

Bingo!!! Zwolle :cheer:

Helemaal GOED.

En je hebt hiermee weer enkele rondes rust verdiend :slight_smile:

HALL OF FAME / Google Street View Expert

LineC *****
Marineduiker *** Sjos **
Martijng * - dutchgirl *
C4th - VideJo

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Sjos zit even een rondje te genieten van zijn vermelding op een hoger treetje en Marineduiker mag zich weer in de strijd om de felbegeerde banner mengen.

Hier moeten jullie het mee doen: