Ik pas.
Je past?? Kom op VideJo.
Ja… ik ben nog op vakantie, maar moet nu toch maar even ingrijpen.
Momenteel bevind ik me in dit plaatsje, sterker nog: Ik logeer in de Murphy’s pub die je op het plaatje ziet (zelfs het raam van de kamer staat erop).
Het gebouw is nu lichtgeel ipv wit, maar verder lijkt het erop.
Pak een kaart van Ierland. Vanaf Cork is het om precies te zijn 127 kilometer rijden naar dit kleine stadje, wat ietwat noord, maar vooral veel westelijker ligt dan Cork.
Dan nu nog wat extra hints:
We hebben vandaag met een bootje een bezoek gebracht aan de plaatselijke dolfijn die in de baai rondzwemt.
Nu zou ik nog met hints kunnen strooien over de film Ryan’s daughter die hier ooit opgenomen is, of een lid van de Cranberries dat hier nog geen kwartier rijden vandaag een groot huis heeft laten bouwen, maar misschien wordt het dan wel iets te makkelijk…
Ik pak nog een Guinness, Slainte.
Vanaf vrijdagmorgen ben ik weer volop aanwezig voor dit spel.
Danechka: Toch bedankt voor je zorgen. LineC bedankt voor de vele hints (die voornamelijk flink duidelijk zijn als je weet wat de plaats is). VideJo: Bedankt voor wat pogingen, ik hoop dat je het nog niet opgeeft ![]()
Kom op, helemaal niemand?
Even samenvattend:
- Stad(je) in Ierland
- Op circa 127 km noordwestelijk van Cork
- Plaatsje is beroemd om de dolfijn die (al heel veel jaren) in de baai rondzwemt.
- Nieuwe hint: Dolfijn heet Fungie
- Film Ryan’s Daughter is er op genomen
- Nieuwe hint: Locale bier heet Creans
- Doet bij LineC een belletje ‘dingelen’
en dan nog iets met dinge dong van Teach-in…
Dingle (sorry ik krijg geen meldingen meer van nieuwe reacties, dus liep enige pagina’s achter!)
Jaaaaa… Goed gevonden :kampioen:
Score:
dutchgirl 1
rest… nog niets.
Als dit Deventer niet is, dan pas ik.
Nou gelukkig is het goed dan. Ik had wel verwacht dat je Dingle zou raden, je hebt wel moeilijkere geraden.
Ik denk dat C4th geen mailtjes meer krijgt van deze topic, want anders had zij al gereageerd, denk ik.
Tja, dan durf ik niet anders dan te zeggen dat het goed is he ![]()
En raar genoeg krijg ik inderdaad geen mailtjes van dit topic, maar kijk ik normaal gesproken wel vaak genoeg, maar was vandaag behoorlijk druk.
Ik vermoed dat het vanaf nu weer wat sneller gaat.
Score:
dutchgirl 1
VideJo 1
Belfast
Dat was… fast.
Score:
dutchgirl 1
VideJo 1
Sjos 1
ng eens Belfast :-))
Ach … C4th wordt nog eens tureluurs van dit spelletje ;)!
Oeps… Ben net terug uit Ierland… laat ik het maar op een Jetlag houden ![]()
Nu het goede plaatje:
het is je vergeven. Waardoor krijg ik nu het idee dat je een tijdje in Ierland bent geweest?
Chicago
Misschien omdat ik het enkele malen gemeld heb ![]()
Chicago, the Windy City is helemaal GOED.
Score:
Sjos 2
dutchgirl 1
VideJo 1
Waarvan ik dit plaatje herken, verklap ik lekker (nog) niet.
Maar, wat ik wel kan vertellen is dat achter dit kunstwerk een verhaal schuilt. Over oneindigheid, over solidariteit …
Ik hou me graag weer aanbevolen voor het verhaal achter het plaatje.