Je zult nog een aardig eindje moeten zwemmen (en daarna je autootje nog even moeten gebruiken)…
Oftewel: Redelijk fout!
(zoek het ook maar op een ander halfrond)
Hebben we het dan over het Noordelijk- of Westelijk halfrond?
Een gok die op beiden ligt: Miami.
De gok heeft je in ieder geval in het juiste land gebracht!
Een hintje… ik ben deze stad vroeger voor het eerst tegengekomen in de boeken van Walter Farley (kijken of er mensen zijn die dezelfde jeugdboeken gelezen hebben als ik)
Gokje : Louisville (Kentucky) ?
Venice, Florida?
Je zit 1424 kilometer te zuidelijk
Nou, ik in ieder geval niet. Niet echt mijn favoriete genre.
Is het Long Island?
Nee, andere hint, cryptisch, erg cryptisch: Het is het Barneveld van de USA
Tja, daar kunnen we ook meerdere kanten mee op.
Iets met kippen? Bijvoorbeeld de “Poultry Capital of the World” Gainesville, Georgia?
Of Chicken, Alaska?
Of als het echt erg cryptisch is, iets met die pijltjesgooier?
Raymond. Hier hebben ze er meerderen van, namelijk in New Hampshire, Maine, Mississipi, Washington, Minnesota of Iowa?
Of is het misschien juist stiekem helemaal niet cryptisch en is het Barneveld, Wisconsin?
Inderdaad iets met kippen. In de stad waar het hoofdkwartier van de KFC is gevestigd, Louisville, Kentucky
Alleen is dit niet waar de foto gemaakt is. Als je rondkijkt, zie je de Bentley Bistro and Bar in Abu Dhabi. Ook in Arabische letters. Verder zie ik palmbomen en mensen in Arabische kleding, die niet echt passen in Kentucky. Het blauwe bolletje staat dus verkeerd.
Alleen het laatste antwoord geldt hoor Sterko;) Dus Barneveld WI met 1233 inwoners;)
Ah, Abu Dhabi lijkt me dan goed! Knap gevonden met al die* fake hints* van C4th ![]()
De antwoorden in die post zijn allemaal kleine dorpjes, dus ik ging er al niet vanuit dat het goede antwoord er tussen zou zitten. ![]()
Aha, mijn gokje van eergisteren
was niet eens zo gek !
Walter Farley ® Black stallion ® Kentucky derby ® Louisville
Van Louisville naar Abu Dhabi is maar een kleine stap voor Google :biggrin:
Ik denk dat C4th jouw gokje toen niet gezien heeft, anders had ze die wel goedgekeurd en hadden we nu niet geweten dat het eigenlijk in Abu Dhabi is.
Kunt u dit nu nog volgen?
Kunt u hier nu nog bij?
Als u dit nu nog volgen kunt,
Dan kunt u meer dan wij.
Potdorie… ik denk dat ik maar eens ga stoppen met blauwe stippen… ik heb daadwerkelijk een blauwe stip uit Kentucky gepakt, dat daar blijkbaar dan weer een plaatje uit een heel ander werelddeel aan vast hangt…
Ik zit nu even in dubio… Line C had in eerste instantie de plaats die ik zocht (heb er blijkbaar overheen gelezen, sorry), maar blijkbaar heeft Sterko de echte juiste plaats (Abu Dhabi) gevonden…
Ik denk dat ik jullie dan in dit geval allebei een punt ga toekennen (en voorlopig even van de blauwe rondjes afblijf).
Score:
Sterko 3
rj1102 1
LineC 1
Bangkok?
Bij nader inzien: Phuket
Ja, dat klopt. Ik heb hem daar ook gevonden. N.a.v. jouw tips kwam ik in Louisville en om te controleren of dat klopte heb ik een paar blauwe stippen in de buurt van bruggen aangeklikt. Daar vond ik hem, maar had gelijk door dat de omgeving niet overeen kwam met de andere blauwe stippen daar in de buurt. Wel heel toevallig dat deze blauwe stip wel in de buurt van water en bruggen stond, anders had ik hem nooit gevonden.
Dat hoeft niet. Je moet alleen even enkele blauwe stippen of lijnen in de buurt aanklikken om te controleren of het wel klopt.
![]()