Ik ging er overigens vanuit dat je Buenos Aires in Argentinië bedoelde, maar ik kom er net achter dat er meerdere zijn. Eén daarvan is best in de buurt.
(vlgs WiKI: De naam Masaya komt van het woord “Mazātlān” dat uit de taal van de Nahuatl komt. “Mazātl” betekent hert en het achtervoegsel “-tlān” betekent plaats, oftewel “Plaats van de herten”.)
Jammer… ik was ervan overtuigd dat het de stad (villa… ville…) van de herten in het spaans was, in Mexico, op ook niet al te grote afstand van een Buenos Aires in Mexico
Ik heb bewust niet om Wat gevraagd, want het is gewoon een huis ergens in de buurt van de Mercado de Artesanías. Geen bijzonder gebouw dus, maar ik vond de kleuren en de beelden wel apart en die pasten niet echt in de omgeving, dus heb er een foto van gemaakt.
Weinig reacties. Had eigenlijk verwacht dat iemand dit vrij snel zou weten te plaatsen @C4th: Nee, Palais Royal en geen Parijs, je zit er een paar honderd km onder.
hier een van de prentjes die je er (vlakbij) kunt bewonderen.
Nou dat is dan meteen in tweede instantie een schot in de roos. Dat vind ik wel erg knap.
De bijzondere binnenplaats van museum Booijmans van Beuningen te Rotterdam inderdaad. Met een paar honderd duizend bezoekers per jaar toch vreemd dat het plaatje zo lang houdbaar was hier.
Tja, persoonlijk ben ik niet zo’n museumbezoeker. Hooguit eens de meer geschiedkundige musea als het Openlucht museum, het Zuiderzeemuseum en dergelijke. De meeste schilderwerken zijn iets minder aan mij besteed…
Moet nog met horror terug denken aan een stedentrip in Madrid, waar ik in drie dagen meer musea bezocht heb dan in mijn hele leven daarvoor… En dan al die mensen maar horen oreren over Guernica van Picasso en dan de geschokte blik in hun ogen na het horen van mijn reactie op de vraag wat ik er van vond (Voor geld toe wil ik het nog niet in huis hebben hangen)…
Goed, volgende plaatje… aangezien ik zelf niet geheel weet wat het is, hou ik het maar op: “Waar”.