Wij kregen een wijziging van vliegtijden door van Aerolineas. Onderaan de mail staat in kleine letter dat je Migration forms moet invullen als je het land verlaat. website http://www.migraciones.gov.ar/tarjeta/index1.php
Bij het aanklikken stond dat ze ook bij binnenkomst ingevuld moeten worden.
Weet iemand of dit hetzelfde is als de formulieren die je in het vliegtuig krijgt, of is het toch verstandig deze formulieren in te vullen.
Het formulier krijg je in het vliegtuig wanneer je Argentinie binnenkomt. Maar ook bij migraciones op het vliegveld waar je langsloopt met je paspoort liggen ze klaar als je er nog geen hebt ontvangen. Het kopietje houden voor je terugvlucht, hoewel ze daar nooit zo moeilijk over doen.
Ja dat is normaal ook zo,maar ik kreeg afgelopen vrijdag te horen in het toestel van de KLM dat ze de formulieren niet meer in voorraad hadden aan boord (sukkels) en dat we het dan maar bij de douane moesten invullen.Maar daar lag ook niets. En er werd ook niet naar gevraagd bij migraciones. Wel is het nu zo, dat als je het land binnenkomt, je een vingerafdruk moet laten maken en er wordt een foto via een webcam van je gemaakt. Maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we gewoon het zekere voor het onzekere moeten nemen en het formulier via internet invullen en een copie meenemen. Moeten we toch goed zitten denk ik.
Kan je doen Lianbo, maar als het werkelijk nodig is, zullen de formulieren daar liggen of/en ze zijn weer aan boord aanwezig. Maak er geen big deal van Wat ik dus altijd invulde was een klein formulier met hoe lang je gaat en waar je verblijfplaats is en je vluchtnummers. That’s it. Verder daar nooit problemen hoor en wat die vingerafdruk betreft dat was zo gebeurd en ff lachen in de webcam… Veel plezier in Argentina!
Sinds onlangs is het invullen van de formulieren niet meer nodig. Er word nu geregistreerd dmv vingerafdruk en foto die genomen word bij de visacontrole. Ja dames en heren op dit gebied hft argentinie een grote modernisatie doorgevoerd.
Sinds enige tijd is de wettelijke basis voor dat formulier vervallen… Maar ze weten het wel wanneer je op een latere dag het land verlaat dan schijnbaar uit formulier, ticket en paspoortgegevens blijkt. Twee jaar terug moest ik daarvoor bij vertrek naar een speciaal loket op Eizeiza om een nieuwe in te vullen… Kost 10 min… Overigens staat in de Argentijnse grondwet dat iedereen het recht heeft om het land binnen te komen en zich zelfs te vestigen, maar die discussie zou ik niet aangaan…