Fietsen in Frankrijk, help!

Hoi, alweer een tijdje niet actief geweest op de ww site.

Nu is het zo dat ik een weddenschap heb om mijn schoonouders te bezoeken per fiets. Op zich geen probleem echter wonen ze in de Mervent te Frankrijk.

Omdat dit ruim 900 kilometer is start ik vanuit Parijs. Mijn idee is om vanuit Parijs naar Orleans, Orleans - Tour, Tour - Saumur, Saumur -Mervent te fietsen.

Ik ben niet getraind, geen ervaring en nog nooit in Frankrijk gefietst.

Mag je op de N en D wegen fietsen in Frankrijk, bestaat er een fietsroute vanuit Parijs naar Orleans, gezien de Sint Jacobsroute of weet iemand een goede routekaart, website of planner?

Hartelijk dank!

hallo sinc,
vanuit Parijs kun je prima de route naar Orleans volgen zoals die in het boekje van de reisbeschrijving naar Santiago staat. Ik zou je eventueel dat stukje kunnen kopieren.
De route is niet erg zwaar, goed te doen voor ongetraind iemand met een fatsoenlijke fiets.
Fietsen op N en D wegen kan alletwee maar op de N wegen zou ik alleen kleine stukjes doen om iets te overbruggen, het fietst er erg onrustig met het vele vrachtverkeer. De D wegen (witte weggetjes op de kaart) zijn over het algemeen fantastisch om te fietsen.

Succes,

Reisgenoot