Wie wil er mee? Ik (man, 45+, vakantiefietser) wil graag, in de periode oktober 2012, een fietstocht maken in Bhutan, het land waar men het over het Bruto Sociaal Geluk heeft ipv het Bruto Nationaal Product. Het moet een mooie mix zijn van cultuur, natuur en van sportief (geen wedstrijd) bezig zijn. De reis start in Kathmandu van waaruit we naar Bhutan vliegen, aldaar start de rondtocht op de fiets, overnachten doen we in hotels. Totale duur van de tocht is 17 dagen.
Momenteel onderhoud ik, rechtstreeks, contacten met een reisorganisatie in Nepal. Vanwege een eerdere tocht (Tibet/Nepal) heb ik reeds (goede) ervaringen met deze organisatie. Zij bieden bovenstaande tocht aan, maximum deelnemerstal is 16.
Om een indruk te geven de afstanden varieren tussen de 42km en 129 km op een dag. Het grootste hoogteverschil wat overbrugt wordt is een klim van 1300m naar 3300 m, dat is tevens de dag met de langste afstand (129km). Over het algemeen zitten we op een hoogte van rond de 3000 m.
Dit alles onder begeleiding van een gids, en een materiaalwagen.
Ben je al geweest en hoe heb je het ervaren? Zelf de rit Lhasa - Kathmandu gebiked en daar fijne herinneringen aan over gehouden. Bhutan trekt zeker om ook eens te ondernemen.